کد خبر: ۲۵۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 25
کارکنان بهداشتی که از افراد مبتلا به بیماری کورونا ویروس جدید ۲۰۱۹ مراقبت می‌کنند، در معرض خطر بیشتری هستند و باید با روش‌های مناسب پیشگیری از عفونت، از خود محافظت کنند
شفاآنلاین>سلامت> در این بسته به این پرسش‌ که چه کسی ممکن است به این ویروس مبتلا شود، پاسخ می‌دهیم.

به گزارش شفاآنلاین،افرادی که در منطقه‌ای که ویروس کورونا منتشر شده است زندگی یا به آن مسافرت می‌کنند، ممکن است در معرض خطر عفونت باشند. در حال حاضر کورونا ویروس جدید ۲۰۱۹ در چین در حال گردش است  و بیشتر افراد آلوده در این کشور گزارش شده اند.

کسانی که از کشور‌های دیگر آلوده شده اند از جمله افرادی هستند که به تازگی به چین سفر کرده اند و یا با آن مسافران زندگی کرده یا از نزدیک همکاری داشته اند، مانند اعضای خانواده، همکاران یا متخصصان و پرسنل پزشکی که قبل از اینکه بدانند بیمارشان به کروناویروس جدید آلوده است و یا از آن بیمار مراقبت می‌کرده اند.

کارکنان بهداشتی که از افراد مبتلا به بیماری کورونا ویروس جدید ۲۰۱۹ مراقبت می‌کنند، در معرض خطر بیشتری هستند و باید با روش‌های مناسب پیشگیری از عفونت، از خود محافظت کنند.

افرادی که در خارج از مناطقی از چین زندگی می‌کنند که ویروس در آن جریان دارد، در معرض خطر عفونت با کورونا ویروس جدید ۲۰۱۹ نیستند. سازمان بهداشت جهانی به طور مداوم اپیدمیولوژی (همه گیرشناسی) این شیوع را تحت نظر دارد تا بهتر بفهمد ویروس در کجا گردش می‌کند و چگونه افراد می‌توانند خود را از عفونت محافظت کنند. این سازمان وضعیت بیماری را به طور مرتب رصد و گزارش می‌کند.

ما هنوز باید نکات بیشتری درباره چگونگی تاثیر کورونا ویروس جدید ۲۰۱۹ بر افراد بدانیم. تاکنون افراد مسن و افراد دارای شرایط پزشکی قبلی  مانند مبتلایان به دیابت و بیماری‌های قلبی بیشتر در معرض ابتال به بیماری شدید بوده اند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: