کد خبر: ۲۵۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 23
توانبخشی از جمله حوزه‌هایی است که در کشورهای اطراف ما خیلی توسعه پیدا نکرده است، ما و ترکیه حرف اول را در منطقه در این زمینه می‌زنیم.
شفاآنلاین>سلامت>دکتر محمدتقی جغتایی که جایگاه ما در تولید تجهیزات توانبخشی در منطقه چگونه است، اظهار داشت: توانبخشی ایران در منطقه جایگاه اول را دارد هم به لحاظ نیروی انسانی و هم به لحاظ تجهیزات و حتی خدماتی که ارایه می شود.

به گزارش شفاآنلاین، وی، به تنوع رشته‌های تحصیلی در این حوزه اشاره کرد و بیان داشت: در تاسیس دوره‌های دکترا و انواع متخصصان در حوزه طب فیزیکی و بقیه رشته‌ها، قابل مقایسه در منطقه نیستیم.

جغتایی با اشاره به اینکه مجموعه های فعال در حوزه توانبخشی باید با علم روز پیش بروند، گفت: علاوه بر استانداردسازی تکنولوژی های جدید در کشور، مجموعه های این حوزه باید ابزار جدید و تکنولوژی های نوین که در دنیا وجود دارد را بومی سازی کنند تا افراد از آنها استفاده کنند.

وی به اعمال تحریم علیه کشور اشاره کرد و گفت: در شرایط تحریم و فشار اقتصادی دولت باید از افراد محقق و نوآور حمایت کند. دولت باید ریسک سرمایه گذاری را بپذیرد تا افراد نخبه وارد عرصه های جدید شوند و خدمات بهتری به مردم ارائه دهندایرنا .

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: