کد خبر: ۲۵۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 19
به ازای هر ۵۰۰ نفر یک نفر در کشور به عنوان آموزش دهنده جهت پیشگیری و مقابله با دیابت نیاز داریم که با توجه به آمار مبتلایان به دیابت به ۱۰ هزار نفر پرستار در کشور احتیاج است
شفاآنلاین>سلامت>عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: برای آموزش و پیشگیری از دیابت در کشور، به ۱۰ هزار نیروی پرستاری نیاز داریم.

به گزارش شفاآنلاین، شهرزاد غیاثوندیان، افزود: بر اساس آمارهای موجود حدود ۵ میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند و این مسئله در حالی بوده که حدود ۲ میلیون نفر از این افراد هنوز از ابتلا بیماری خود خبر ندارند.

این دکترای پرستاری، افزود: به ازای هر ۵۰۰ نفر یک نفر در کشور به عنوان آموزش دهنده جهت پیشگیری و مقابله با دیابت نیاز داریم که با توجه به آمار مبتلایان به دیابت به ۱۰ هزار نفر پرستار در کشور احتیاج است که طبق برنامه‌های آموزشی در سطوح و عرصه‌های مختلف همچون درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مطب و سایر مراکز درمانی و اجتماعی اطلاعات لازم در مورد دیابت را ارائه دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های فراگیر و همگانی در مقابله و پیشگیری از دیابت امری ضروری است، گفت: پرستارانی که در این زمینه اختصاص داده شوند می‌توانند در مورد تغییر سبک زندگی، برنامه‌های غذایی و یا پیگیری تجویز پزشک اقدامات لازم را برای بیماران مبتلا به دیابت انجام دهند.

غیاثوندیان خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار زیادی را می‌توان در کشور در جهت پیشگیری و مقابله با دیابت انجام داد برخی از افراد دسترسی به مراکز بهداشتی و درمانی برای آنها مشکل است که با ارائه اطلاعات فراگیر در زمینه دیابت می‌توان گام‌های موثری را جهت مقابله با این بیماری برداشت.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: