کد خبر: ۲۵۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 17
سیستم مذکور "آی ترمو"(iThermo) نام دارد و درون این سیستم یک تلفن هوشمند تعبیه شده است و می‌توان سیستم مذکور را بر روی درب ورودی مراکز مختلف نصب کرد
شفاآنلاین>سلامت>اخیرا هزاران نفر در چین و برخی کشورهای جهان به ویروسی به نام "کروناویروس" که اکنون COVID-۱۹ نام گرفته مبتلا شده‌اند اخیرا در سنگاپور از یک سیستم هوشمند مجهز به دوربین‌های حرارتی رونمایی شده که برای تشخیص تب مسافران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش شفاآنلاین ،  یکی از مهمترین وسایل برای شناسایی افراد مبتلا به این ویروس دماسنج است و چک کردن معمولاً با قرار دادن آن در مقابل پیشانی هر فرد انجام می‌شود. اما این روش جالبی نیست چرا که نه تنها وقت‌گیر است بلکه سبب می‌شود افراد کنار یکدیگر جمع شوند و این کار احتمال انتقال ویروس را افزایش می‌دهد.

به تازگی، سیستم‌های جامع اطلاعات سلامت سنگاپور(IHIS) و شرکتی به نام "کرونی کر"(KroniKare) یک سیستم جدید غربالگری برای سنجش تب مسافران توسعه داده‌اند که این سیستم مجهز به یک تلفن هوشمند و دوربین‌های حرارتی و لیزری است و توسط آنها قادر به اندازه گیری دمای بدن افراد است. این فناوری می‌تواند سرعت عبور مسافران در مراکز و مکان‌های مختلف را افزایش دهد و امکان انتقال ویروس را کاهش دهد.

سیستم مذکور "آی ترمو"(iThermo) نام دارد و درون این سیستم یک تلفن هوشمند تعبیه شده است و می‌توان سیستم مذکور را بر روی درب ورودی مراکز مختلف نصب کرد.

سیستم مذکور با کمک فناوری هوش مصنوعی حتی قادر به اندازه گیری دمای بدن افرادی که کلاه، عینک و ماسک صورت پوشیده‌اند نیز است.

هنگامی که افراد از کنار این سیستم عبور می‌کنند دوربین‌های حرارتی و لیزری این سیستم با دیدن پیشانی افراد دمای بدن آنها را اندازه می‌گیرند.

سیستم یاد شده تاکنون در دو بیمارستان سنگاپور مورد آزمایش قرار گرفته است و اگر شیوع این ویروس همچنان ادامه داشته باشد احتمالا سیستم آی ترمو در تمام مکان‌ها نصب خواهد شد تا توسط آن بتوانند افراد مبتلا به ویروس کرونا را از افراد سالم جدا کنند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: