کد خبر: ۲۵۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 16
پیش بینی می شود این آمار تا پایان سال آینده به حدود ۳ هزار و ۹۰۰ نفر برسد که این مسئله موید لزوم نیازسنجی آینده نگارانه در نقشه تربیت نیروهای رادیولوژیست است
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به وجود حدود سه هزار رادیولوژیست در کشور، گفت: ۳۰ درصد این رادیولوژیست ها را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش شفاآنلاین، علیرضا زالی، در نشست با اعضای هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران، حضور۳۰ درصدی زنان در بین رادیولوژیست های کشور را نشانه توانمندی زنان عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود در آینده نزدیک، بیش از ۴۰ درصد رادیولوژیست های کشور را زنان تشکیل دهند.

وی با اشاره به گذشت حدود پنج دهه از زمان تشکیل انجمن رادیولوژی این انجمن را یکی از قدیمی ترین انجمن های علمی کشور عنوان کرد و گفت: انجمن های صنفی و علمی کشور، دارای ظرفیت هایی بالقوه و بی نظیرند.

زالی، بهره گیری از این انجمن ها را بهره گیری از ظرفیت های ملی توصیف کرد و گفت: بسیاری از شرایط خاص حاکم در دانشگاه ها همچون وجود بروکراسی و قوانین متعدد، در انجمن های علمی از جمله انجمن رادیولوژی دیده نمی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیهد بهشتی تاکید کرد: تعامل و اتصال انجمن رادیولوژی با دانشگاه می تواند فرصتی استثنایی را ایجاد کند.

زالی بر ضرورت انعقاد یک تفاهم نامه رسمی برای تحقق ارتباط ارگانیک بین انجمن رادیولوژی ایران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم حضور انجمن های علمی در بستر اجتماع، یادآور شد: دانشگاه می تواند کاتالیزر خوبی برای حضور انجمن در اجتماع باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وجود حدود ۳هزار رادیولوژیست در کشور، اظهار کرد: پیش بینی می شود این آمار تا پایان سال آینده به حدود ۳ هزار و ۹۰۰ نفر برسد که این مسئله موید لزوم نیازسنجی آینده نگارانه در نقشه تربیت نیروهای رادیولوژیست است.

زالی همچنین وجود مسائلی همچون تورم، افزایش بارمالی تامین نیروهای انسانی و نوسانات ارزی را عامل چالش های اقتصادی در حوزه رادیولوژی عنوان کرد و گفت: بررسی دقیق این چالش های اقتصادی مستلزم انجام کار پژوهشی است.

وی همچنین در ادامه آموزش مهارت محور و برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی برای توانمندسازی رادیولوژیست ها را بسیار ضروری و مفید عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین نسبت به حمایت دانشگاه از انجمن علمی رادیولوژی برای توسعه همکاری های بین المللی با کشور های منطقه در حوزه هایی همچون آموزش اعلام آمادگی کرد.مهر 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: