کد خبر: ۲۵۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 15
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اعلام کرد:
شفاآنلاین :مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه عده‌ای با زور و گردن‌‌کلفتی خیابان‌های شهر را به عده‌‌ای دیگر اجاره می‌دهند خاطرنشان کرد:عده‌ای مافیای این کار هستند و سطح خیابان را به همدیگر اجاره می‌دهند که باید این وضعیت ساماندهی شود.

به گزارش شفاآنلاین،«حمیدرضا تحصیلی»ضمن بیان این مطلب درباره ادامه روند قیمت گذاری های غیرمتعارف کیوسک‌های مطبوعاتی گفت: متاسفانه عده‌ای خاص در بعضی از نقاط قیمتی را برای کیوسک‌های مطبوعاتی در فضای مجازی اعلام می‌کنند که غیرواقعی است. برای مثال چند وقت پیش قیمت سه میلیاردی برای یک کیوسک مطبوعاتی در اندرزگو در فضای رسانه‌ای منتشر شد و به دلیل تخلف آن کیوسک جمع‌آوری و به پارکینگ انتقال داده شد. 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره برنامه ساماندهی دستفروش‌ها گفت: شرکت ساماندهی مشاغل سیار حلقه دوم این مساله است و در حلقه اول باید شرکت شهربان و حریم بان نسبت به انضباط شهری اقدام کند. تعدادی از افراد شناسایی شده‌اند که واقعا دستفروش هستند و برای این موارد به مناطق 22 گانه نامه ‌فرستاده‌ایم و دستور دادیم، شهرداری‌ها در هر منطقه محل‌هایی را در اختیار ما قرار دهند و براساس آمار اعلامی محل‌هایی را به این افراد تحویل دهیم.

او با بیان اینکه امکان ساماندهی تمامی دستفروشان وجود ندارد، اظهار داشت: چرا که این کار شدنی نیست و قانون نیز این اجازه را به ما نمی‌دهد، ضمن اینکه همه این افراد دستفروش نیستند؛ برخی مغازه‌دارانی هستند که سطح خیابان را اشغال کرده‌اند و یا عده‌ای مافیای این کار هستند و سطح خیابان را به همدیگر اجاره می‌دهند و باید ساماندهی آنها انجام گیرد،. اما بعد از اقدام شهربان ما در حلقه دوم قرار داریم و اقدامات را انجام می‌دهیم.

تحصیلی گفت: عده‌ای کاسب نیستند و با زور و گردن‌‌کلفتی خیابان‌هایی را گرفته‌اند و به عده‌‌ای دیگر اجاره می‌دهند، با این موارد مانند قبل برخورد می‌کنیم. در این مساله پلیس نیز دخیل است و شرکت شهربان تمام متخلفان و مافیای دستفروشی را شناسایی کرده و به پلیس ارائه داده است، اما به دستفروشانی که به این شغل نیازمند هستند، حتما کمک خواهیم کرد.



وی با اشاره به تنظیم لایحه ای برای ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی گفت: برای ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی لایحه‌ای تنظیم و تقدیم شورای شهر شد و منتظریم تا در صحن شورای شهر مطرح شود. در این لایحه افزایش اجاره بهای کیوسک‌های مطبوعاتی با هماهنگی اتاق اصناف و اتحادیه شکل گرفت و اینگونه نیست که به تنهایی این کار را انجام دهیم. همچنین بحث قراردادها نیز در حال تنظیم و به ‌روز رسانی است، لذا منتظر مصوبه شورای شهر هستیم تا قرارداد و مساله هزینه و درآمدها مشخص شود.

تحصیلی ادامه داد: در اجرای این طرح از نرم‌افزاری که آماده بهره برداری است، استفاده خواهیم کرد. براین اساس یک بارکد روی بدنه کیوسک ها نصب می‌شود و مشخصات مالک و آدرس کیوسک را مشخص می‌کند. همه این اطلاعات بر روی سایت شرکت ساماندهی مشاغل سیار نیز دیده می‌شود تا همه به صورت شفاف از وضعیت کیوسک‌های مطبوعاتی مطلع شوند. 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکید بر اینکه هوشمندسازی در کیوسک‌های مطبوعاتی یک تغییر بسیار مهم است که قرار است اتفاق افتد، تصریح کرد: در این طرح کیوسک‌های مطبوعاتی می‌توانند به عنوان مرجعی برای ارائه انواع خدمات از جمله دستگاه خودپرداز، شارژ موتورسیکلت، نصب مانیتور و پنل‌های خورشیدی مورد استفاده قرار گیرد. 

او درباره افزایش قیمت اجاره بهای کیوسک‌ها با اضافه شدن آپشن‌های جدید گفت: این موارد ربطی به افزایش اجاره ندارد. کیوسک‌ها متعلق به شهرداری است و برای شخص نیست و قرار است این مورد اصلاح شود. براساس قانون اصلا اجاره نداریم، کنار خیابان را به کسی اجاره دهیم و یا بفروشیم. این کیوسک‌ها سال‌ها است که وجود دارند و نسبت به کسب درآمد نرمال از آنها بحثی نیست، اما باید ساماندهی شوند و یک حساب و کتابی در فروش و تعویض پیکر آنها ایجاد شود و اگر این طرح به زودی به اجرا برسد، شاهد اتفاقات خوبی در ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی خواهیم بود. 

او گفت: این طرح در قالب یک تفاهمنامه به زودی با شرکت سرمایه گذاری شهرداری تهران، مرکز مطالعات و سازمان زیباسازی شهرداری با محوریت ساماندهی انجام خواهد شد و پس از مطالعات اولیه انجام  می شود و تغییر نوع کاربری و بدنه کیوسک‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

او تاکید کرد: اگر درآمدی از کیوسک‌ها حاصل شود، حتما درصدی را برای بهره‌بردار کیوسک نیز درنظر خواهیم گرفت و اینگونه نیست که تنها شهرداری متنفع باشد.

تحصیلی درباره درآمدی که از اجرای این لایحه حاصل می شود، به ایلناگفت: مبلغ درآمدی پیش‌بینی شده است و پس از ارائه در صحن شورا اعلام خواهد شد. 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: