کد خبر: ۲۵۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 13
بیماری «درد‌های منتشر گرفتگی عضلانی» یا «فیبرومیالژیا» می‌تواند ذهن افراد را با خود در گیر کند و آرامش را از آن‌ها بگیرد بنابراین افراد هنگام درد در نواحی بدن به مدت طولانی باید مراجعه به پزشک را جدی بگیرند
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص ارتوپد گفت: یک نوع بیماری وجود دارد که باعث درد در نواحی بدن فرد می‌شود و به مرور آرامش روانی را از او می‌گیرد.

به گزارش شفاآنلاین، ذبیح الله حسن زاده متخصص ارتوپد، جراح مفاصل و زانو و فلوشیپ آرترو پلاستی و تروما، درباره بیماری «فیبرومیالژیا» گفت: بیماری «فیبرومیالژیا» یک بیماری شایع از خانواده روماتیسم است که باعث درد در ناحیه استخوان‌ها و عضلات بدن می‌شود.

او افزود: بیشتر بیماران مبتلا به «فیبرومیالژیا» بانوان هستند که با حالت‌های اضطرابی و هیجانی روبرو هستند و از آن رنج می‌برند.

حسن زاده با اشاره به امکانات لازم برای تشخیص بیماری «فیبرومیالژیا»، گفت: تشخیص بیماری «فیبرومیالژیا» نیازمند معاینه دقیق، مصاحبه و گرفتن شرح حال توسط پزشک متخصص است.

او افزود: بیماری «درد‌های منتشر گرفتگی عضلانی» یا «فیبرومیالژیا» می‌تواند ذهن افراد را با خود در گیر کند و آرامش را از آن‌ها بگیرد بنابراین افراد هنگام درد در نواحی بدن به مدت طولانی باید مراجعه به پزشک را جدی بگیرند. 

عوامل تاثیرگذار در جهت بروز بیماری «فیبرومیالژیا»

این متخصص ارتوپد با اشاره به عوامل تاثیرگذار در جهت بروز بیماری «فیبرومیالژیا» گفت: بیماری «فیبرومیالژیا» ممکن است بعد از یک حادثه تصادفی، عمل جراحی، ضربه، عفونت و حالت‌های خاص روحی بروز پیدا کند و ریشه‌های ابتلا به آن آشکار شود.

حسن زاده درباره تاثیر بعضی بیماری‌ها در تشدید بیماری «فیبرومیالژیا» گفت: بعضی بیماری‌ها مانند میگرن، بیماری‌های روماتسیم مفصلی یا بیماری‌های هیجانی و روحی باعث تشدید بیماری «فیبرومیالژیا» می‌شوند و می‌توانند دردهای عضلانی فرد بیمار را افزایش دهند.

چگونه بیماری «فیبرومیالژیا» را تشخیص دهیم؟

این جراح مفاصل و زانو اظهار کرد: نحوه تشخیص «بیماری فیبرومیالژیا» در زمان‌های قدیم این گونه بود که اگر فردی در ۱۸ نواحی حساس بدن درد احساس می‌کرد به بیماری «فیبرومیالژیا» مبتلا شده بود، ولی اکنون هر گونه درد در عضلات بدن و ظاهر شدن آن عضله به صورت طبیعی و نرمال نبودن به مدت ۳ ماه باعث بروز همین بیماری در فرد می‌شود.

حسن زاده درباره نحوه تشخیص بیماری «فیبرومیالژیا» گفت: پزشک معالج برای بروز بیماری «فیبرومیالژیا» باید در قدم اول از فرد بیمار یک آزمایش خون گرفته و اگر بیماری‌های خاصی مانندعفونت‌های خطرناک در بدن، تیروئید، روماتیسم و بیماری‌های خونی نداشت در این لحظه پزشک به راحتی این بیماری را تشخیص خواهد داد.

تاثیر مصرف داروها بر درمان بیماری «فیبرومیالژیا»

این متخصص ارتوپد درباره تاثیر دارو‌ها بر درمان بیماری «فیبرومیالژیا» گفت: پزشکان باید با تجویز برخی دارو‌های مرتبط با بیماری «فیبرومیالژیا» بیماران را بهبود بخشند و سلامت اولیه را در آن‌ها ایجاد کنند و فرد بیمار هم بعد از مصرف آن دارو‌ها به منظور یافتن دوباره سلامت روانی خود دارو‌های ضد افسردگی را استفاده کند.

حسن زاده در پایان گفت: بیماران با انجام حرکات یا فعالیت‌های منظم ورزشی و ماساژ دادن نواحی دردناک بدن خود باعث کاهش یا رفع بیماری «فیبرومیالژیا» شوند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: