کد خبر: ۲۵۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 09
در برخی از همه‌گیری‌ها چندین مرتبه مانور عملی انجام شده است و با وجود اینکه هنوز وارد فاز بیماری نشده‌ایم، اما آموزش و اطلاع‌رسانی درستی انجام شده است و این امر ادامه خواهد داشت
شفاآنلاین>سلامت> معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: آمادگی لازم در حوزه درمان برای مقابله با کرونا فراهم شده است و قطعا در حوزه بهداشت نیز ارائه توصیه‌های لازم دنبال خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر عباس اسماعیلی امروز یکشنبه بیستم بهمن ماه در دومین جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی با تشریح اقدامات انجام شده در امر پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا همچون پیش بینی تخت‌های بیمارستانی و ایزوله بیان کرد: باید امکانی برای آموزش و اطلاع‌رسانی دقیق و درست در پادگان‌ها و مراکز تجمع نظامی استان فراهم شود.

وی با اشاره به آمادگی بخش‌های بیمارستانی برای پذیرش بیماران مشکوک و مثبت در حوزه ویروس کرونا، افزود: در برخی از همه‌گیری‌ها چندین مرتبه مانور عملی انجام شده است و با وجود اینکه هنوز وارد فاز بیماری نشده‌ایم، اما آموزش و اطلاع‌رسانی درستی انجام شده است و این امر ادامه خواهد داشت.

اسماعیلی گفت: مسلما در صورت شیوع بیماری، تمامی بخش‌های یکی از بیمارستان های اراک آماده خواهد بود، برخی از اعمال جراحی به دیگر بیمارستان‌ها منتقل می‌شود و مرخصی پزشکان و کادر درمان لغو می‌شود. آمادگی در حوزه درمان فراهم شده است و قطعا در حوزه بهداشت نیز ارائه توصیه‌های لازم دنبال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: بازرسان بهداشت از تمامی اماکن مشمول از جمله مدارس، خوابگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و... طبق الگوی معمول، نظارت و بازرسی انجام می‌شود، اما در شرایط کنونی این نظارت‌ها تشدید شده‌ است و خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی وجود ندارد.

حسن مهرعلی تصریح کرد: موضوع نظارت سایر اماکن و مراکز تجمعی به کمک دادستان حل شده است، اما هنوز موضوع اطلاع‌رسانی و آموزش در پادگان‌ها باقی مانده است.

وی گفت: با توجه به آغاز سفرها در اسفندماه تردد با اتوبوس‌ها و قطار دغدغه ماست و باید بازرسی و نظارت ویژه‌ای در این راستا صورت گیرد چراکه حساسیت در این مراکز تجمعی بویژه قطار بالاست.ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: