کد خبر: ۲۵۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 08
۱۸ هزار خانه بهداشت، ۴۷۰۰ پایگاه سلامت و نزدیک به ۵ هزار مرکز جامع خدمات سلامت می توانند در این فرهنگسازی کاهش حوادث جاده ای نقش موثری داشته باشند
شفاآنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزارت بهداشت بر لزوم توجه جدی به آثار زیانبار حوادث جاده‌ای و ضرورت کاهش آن تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین ، دکتر علیرضا رئیسی در دیدار با مهندس سید حسین میرشفیع - مشاور وزیر راه در امور توسعه زیربنایی و طرح‌های ویژه افزود: ۸۲ درصد از مرگ و میرها در کشور بر اثر بیماری‌های غیرواگیر از جمله تصادفات رانندگی است.

وی ضمن اشاره به پتانسیل بالای وزارت بهداشت در جهت همکاری با سایر سازمان ها و نهادها برای فرهنگسازی به منظور کاهش حوادث جاده ای اظهار داشت: ۱۸ هزار خانه بهداشت، ۴۷۰۰ پایگاه سلامت<Health> و نزدیک به ۵ هزار مرکز جامع خدمات سلامت می توانند در این فرهنگسازی نقش موثری داشته باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به طرح " هر خانه یک پایگاه سلامت" افزود: در آینده طبق این طرح در هر خانوار ایرانی یک سفیر سلامت وجود خواهد داشت که با آموزش این سفیران سلامت می‌توان گامی بلند در کاهش حوادث و سوانح جاده‌ای برداشت.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، سپس مهندس میرشفیع ضمن اشاره به آمار و ارقام سوانح جاده‌ای گفت: وزارت بهداشت و وزارت راه با همکاری وسیع می‌توانند نقش موثری در کاهش حوادث جاده‌ای و پیشگیری از این موضوع داشته باشند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی بر آمادگی کامل این وزارتخانه برای مشارکت در برگزاری پویش های آموزشی و اطلاع رسانی و همچنین برنامه ریزی مشترک برای کاهش حوادث و سوانح جاده‌ای تاکید کرد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: