کد خبر: ۲۵۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 07
تعرفه خدمات دارویی جنبه مادی ندارد بلکه حیثیت داروسازان مطرح است و ما باید از حیثیتمان دفاع کنیم
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن داروسازان ایران در واکنش به ابطال تعرفه خدمات دارویی توسط دیوان عدالت اداری، گفت: تعرفه خدمات دارویی جنبه مادی ندارد بلکه حیثیت داروسازان مطرح است و ما باید از حیثیتمان دفاع کنیم.

به گزارش شفا آنلاین، محمدباقر ضیاء رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به آخرین ابطال تعرفه خدمات دارویی توسط دیوان عدالت اداری، گفت: انجمن داروسازان به این نکته واقف شده است که روند دادرسی حقوقی و ابطال این تعرفه، روند کارشناسی نبوده و یک لجاجت غیرکارشناسانه محسوب می‌شود.

 وی با ابراز تأسف از رأی دیوان عدالت اداری در شرایط حساس کنونی که کشور مورد تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا مخصوصا در حوزه دارو قرار گرفته است، افزود: این موضوع باعث نارضایتی خدمتگزاران صنعت و حوزه دارویی است و معتقد هستیم این تصمیم در چنین شرایطی، عادی نیست و قطعاً پشت پرده‌هایی دارد؛ چرا که دیوان برای تمام دلایل کارشناسی، مبانی حقوقی دریافت تعرفه و جنبه قانونی آن، کوچکترین اهمیتی قائل نشده‌ است.

 رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه انجمن به رأی دیوان تمکین نخواهد کرد، گفت: این موضوع به این معنا نیست که تمرد کنیم، اما وظیفه اجتماعی داریم تا وظیفه خود را انجام دهیم. در این مسیر، تا جایی که بتوانیم حتی تبعات قانونی را خواهیم پذیرفت.

 ضیاء خاطرنشان کرد: تعرفه دارویی تنها پول نیست، بلکه حق و حیثیت داروسازان است و داروسازان از حیثیت خود دفاع خواهد کرد؛ چرا که اگر دفاع نکنند مورد سرزنش آیندگان و جوانان قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: انجمن با مشاوره سازمان غذا و دارو و سایر مراجع حقوقی و تشکیل جلساتی این موضوع را به دقت کافی بررسی کرده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

 رئیس انجمن داروسازان ایران به مسؤولان هشدار داد که مانع پایمال شدن حیثیت داروسازان شوند چرا که در این صورت کسانی که متضرر می‌شوند مردم هستند و داروسازان به این مسأله راضی نیستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: