کد خبر: ۲۵۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 06
هدف اصلی وزارت بهداشت، درمان است و برای سال جاری بودجه اندکی جهت پیشگیری سلامت روان در نظر گرفته شه است
شفا آنلاین>سلامت>حاتمی گفت: هدف اصلی وزارت بهداشت، درمان است و برای سال جاری بودجه اندکی جهت پیشگیری سلامت روان در نظر گرفته شه است.

به گزارش شفا آنلاین، محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره به عنوان مرجع اصلی روان‌شناسی و مشاوره در کشور در نظر دارد اختیارات استان‌ها را افزایش دهد، البته لازم بذکر است استانداری باید محیط امنی را جهت استقرار شورای استانی روانشناسی و مشاوره کشور برای کمیسیون تلفیقی فراهم کند.
 
حاتمی با بیان اینکه سلامت روان در کشور متولی واحد ندارد، افزود: هدف اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درمان است و برای سال جاری بودجه اندکی جهت پیشگیری سلامت روان در نظر گرفته است.او بیان کرد: تاکنون تعرفه روانشناسی و مشاوره و جایگاه ارتقا سلامت به خوبی تعریف نشده است، همچنین اگر ارتقاء سلامت روان را به سه سطح تقسیم کنیم، تشخیص و درمان بیماری روانی در پیشگیری ثانویه قرار دارد. همچنین توانبخشی نیز در سطح سوم است، این در حالیست که متاسفانه سطح اول متولی ندارد و ما با آماده کردن طرحی جهت کاهش اختلالات روانی از ریاست جمهوری خواستاریم با این طرح موافقت کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: