کد خبر: ۲۵۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 06
بیمارستان طبی کودکان تنها بیمارستانی است که مجوز اتاق تمیز (کلین روم) سلولی را به منظور راه اندازی بخش سلول درمانی از سازمان غذا و دارو دریافت کرده است
شفا آنلاین>سلامت>مشاور رییس مرکز طبی کودکان گفت: نخستین آزمایشگاه سلول درمانی پیشرفته به زودی به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان طبی کودکان راه‌اندازی می‌شود.

lبه گزارش شفا آنلاین، حمد جواد محسنی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین سمپوزیوم " ایمیون سل تراپی" مفاهیم، محصولات و سیستم کیفیت در سالن همایش بیمارستان طبی کودکان افزود: بیمارستان طبی کودکان تنها بیمارستانی است که مجوز اتاق تمیز (کلین روم) سلولی را به منظور راه اندازی بخش سلول درمانی از سازمان غذا و دارو دریافت کرده است.

وی اظهار داشت: با این اقدامات یک بسته کاملی از خدمات سل تراپی در بخش بالینی ایجاد می شود تا خدمات مطلوبی به بیماران سرطانی ارائه شود.

محسنی افزود: مرکز طبی کودکان به عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی در کشور  و به عنوان قطب علمی اطفال ایران به شمار می رود بر این اساس این مجموعه بیمارستانی دارای یکی از مجهزترین و بهترین بخش های پیوند سلول های بنیادی خونساز کودکان است که براساس استاندارهای بین المللی ساخته شده و همچنین دارای بخش مراقبت های بعد از پیوند است.

مشاور رییس مرکز طبی کودکان اظهار داشت: این اقدامات راه امیدی برای توسعه تحقیقات کاربردی به منظور استفاده بهتر در بالین کودکان فراهم خواهد کرد.

محسنی افزود: با رویکرد سلول درمانی و پیوند سلول های بنیادی خون ساز خویشاوندی و غیر خویشاوندی در کشور در بیمارستان طبی کودکان، پیشرفت های جدی در درمان سرطان کودکان انجام شده است.

وی گفت: بیش از ۳۸۰ پیوند سلول بنیادی کودکان از سال ۹۵ تاکنون در این بیمارستان انجام شده است، مرگ و میر ما به شدت پایین بوده و به جرات می توان، گفت مرگ و میر این مجموعه از استانداردهای جهانی بسیار پایین تر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: