کد خبر: ۲۵۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 04
باید آموزش‌های لازم به مردم برای جلوگیری از انتقال این بیماری داده شود مهمترین توصیه رعایت مسائل بهداشتی به خصوص بهداشت فردی است.
شفاآنلاین>سلامت>یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که «نگرانی از باب شیوع ویروس کرونا در کشور وجود ندارد» در عین حال گفت: در شرایط فعلی مهمترین راه پیشگیری رعایت بهداشت فردی توسط مردم است.

به گزارش شفاآنلاین، حسینعلی شهریاری، با اشاره به هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد ویروس کرونا گفت: درباره بیماری‌های ویروسی باید خود مراقبتی در دستور کار همه مردم قرار گیرد به خصوص بیماری‌هایی که از طریق دست دادن و یا روبوسی منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: ویروس کرونا در ۱۸ کشور دنیا شیوع  پیدا کرده است و از طرف دیگر مواردی در مرزهای شرقی و غربی ما مشاهده شده به همین دلیل باید آموزش‌های لازم به مردم برای جلوگیری از انتقال این بیماری<Sickness> داده شود مهمترین توصیه رعایت مسائل بهداشتی به خصوص بهداشت فردی است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی توضیح داد: باید ضمن رعایت توصیه‌های وزارت بهداشت شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون مدنظر قرار گرفته و از روبوسی و دست دادن تا حد امکان پرهیز شود.

شهریاری تاکید کرد: وزارت بهداشت تمام اقدامات لازم برای عدم گسترش این ویروس را انجام می‌دهد، پس مردم نگران نباشند و بدانند تلاش‌هایی صورت می‌گیرد و جای نگرانی نیست، آن چه آنها باید به آن توجه کنند رعایت بهداشت فردی است و این که در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند با این اقدامات درصد ابتلا به این ویروس بسیار کاهش پیدا می‌کند.ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: