کد خبر: ۲۵۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 03
وزارت بهداشت از هر کانالی که برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران باز شود استقبال و از آن استفاده می کند و هر مقدار بتواند از این کانال نیز برای تامین بیماران به خصوص افراد مبتلا به سرطان و بیماری های صعب العلاج استفاده می کند
شفا آنلاین>سلامت>معاون حقوقی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کانال مورد ادعای سوئیس برای انتقال دارو به ایران مشکل تحریم ظالمانه دارو توسط آمریکا را حل نمی‌کند و حجم فعالیت بالایی ندارد.

به گزارش شفا آنلاین، کریم همتی روز دوشنبه در نشست خبری در وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت از هر کانالی که برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران باز شود استقبال و از آن استفاده می کند و هر مقدار بتواند از این کانال نیز برای تامین بیماران به خصوص افراد مبتلا به سرطان و بیماری های صعب العلاج استفاده می کند اما این کانال مشکل اساسی تامین داروی مورد نیاز بیماران کشور و انتقال ارز برای خرید دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران را حل نمی کند.

وی گفت: باید تحریم های ظالمانه آمریکا برای تبادلات مالی به منظور تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران برطرف شود.

هفته گذشته دولت سوئیس اعلام کرد با هماهنگی وزارت خزانه داری آمریکا یک کانال مالی جدید برای خرید و انتقال دارو به ایران و مراودات مالی در این زمینه راه اندازی شد.

وزارت بهداشت از فرد سوزانده کتاب شکایت نکرده است

همتی در پاسخ به پرسشی درباره کتاب سوزی توسط تبریزیان گفت: وزارت بهداشت تاکنون علیه این فرد که در لباس روحانیت است شکایتی نکرده است و چون این فرد روحانی است انتظار وزارت بهداشت این است که قبل از وزارت بهداشت حوزه علمیه علیه این فرد واکنش نشان دهد زیرا چنین کاری در هیچ جای دنیا سابقه ندارد.

وی ادامه داد: طب سنتی به شکل اصولی و استاندارد مورد نیاز مردم و مورد حمایت وزارت بهداشت است و می تواند در موارد زیادی به طب مدرن برای پیشگیری و درمان بیماری ها کمک کند اما کسی نمی تواند ادعا کند بیماری هایی مثل سرطان با طب سنتی درمان می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره ایجاد پالایشگاه خون نیز گفت: این پالایشگاه قرار بود توسط بخش خصوصی طی یک بازه زمانی پنج ساله ساخته شود اما طرف قرارداد نتوانست به تعهد خود عمل کند که البته تحریم های ظالمانه آمریکا نیز بی تاثیر نبود. قرارداد با شرکت قبلی فسخ شد. ایجاد پالایشگاه خون یک نیاز واقعی در کشور است وزارت بهداشت از هر فعالی چه در بخش دولتی چه خصوصی که بتواند این پالایشگاه را تاسیس کند استقبال می کند و سازمان خصوصی سازی نیز عقد قرداد جدید برای ساخت این پایشگاه را به تایید وزارت بهداشت منوط کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: