کد خبر: ۲۵۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 31
غربالگری ویروس کرونا در مبادی ورودی و فرودگاه‌های بین المللی به ویژه فرودگاه بین‌المللی امام‌ خمینی (ره) همچنان ادامه دارد و این مسئله تحت کنترل است
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: غربالگری‌ ویروس کرونا در مبادی کشور و فرودگاه‌های بین‌المللی با جدیت ادامه دارد اما هنوز تصمیمی برای محدودیت یا قطع پروازهای خارجی دارای مقصد یا مبداء چین گرفته نشده است.

به گزارش شفاآنلاین، در پی شیوع ویروس کرونا در چین و انتشار آن در برخی نقاط جهان که البته تا همسایگی ایران یعنی اقلیم کردستان عراق نیز گزارش شده است، بسیاری از کشورها قرنطینه‌های انسانی خود را در مبادی ورودی‌شان فعال‌تر و نظارت‌هایشان را شدیدتر کرده‌اند تا بتوانند از شیوع و بروز این ویروس در مرزهای خود جلوگیری کنند.

در این رابطه رضا جعفرزاده در رابطه با آخرین وضعیت رصد و پایش ویروس کرونا در فرودگاه‌های بین المللی اظهار کرد: غربالگری ویروس کرونا در مبادی ورودی و فرودگاه‌های بین المللی به ویژه فرودگاه بین‌المللی امام‌ خمینی (ره) همچنان ادامه دارد و این مسئله تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه رصد و پایش این ویروس به صورت مستمر انجام می‌شود، درباره احتمال محدودیت یا ممنوعیت پروازهای بین‌المللی از چین به مقصد ایران افزود: فعلا گزارشی در این زمینه نداشته‌ایم و تصمیمی درباره قطع یا محدودیت پروزها در این مسیر گرفته نشده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه وزارت بهداشت خودش مستقیما موضوعی درباره پروازها اعلام نمی‌کند، ادامه داد: این دستگاه متولی در شرایط خاص، اگر درخواستی مبنی بر محدودیت یا ممنوعیت پروازها در راستای پیشگیری یا کنترل بیماری داشته باشد آن را به سازمان هواپیمایی اعلام می‌کند.

گفتنی است، ویروس جدید کرونا به تازگی در بخشهایی از کشور چین بسیاری از افراد را مبتلا کرده است که با توجه به نوظهور بودن آن هنوز درمانی برای آن پیدا نشده است.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: