کد خبر: ۲۵۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 29
تمام مسئولان ما باید از وجود روان شناس و مشاور در کنار خود جهت تصمیم گیری های شأن بهره مند باشند. نیروهای نظامی، استان داران و سایر مسئولان باید از روان شناس و مشاور استفاده کنند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، با تاکید بر ضرورت حضور مشاور و روان شناس در کنار مسئولان، گفت: شورای نگهبان در گزینش متقاضیان نمایندگی مجلس، سهمی هم برای سلامت روان بگذارد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد حاتمی در مراسم اعطای پروانه‌های اشتغال تخصصی و مراکز خدمات روان شناسی و مشاوره، با اشاره به حوادث اخیر در کشور، به ویژه شهادت سردار قاسم سلیمانی، اظهار داشت: بنده ۱۵ سال با شهید سلیمانی در صدا و سیمای مرکز کرمان و گروه تلویزیونی شاهد از نزدیک در ارتباط بوده‌ام، ایشان دارای شخصیتی منحصر به فرد و به مسائل فرهنگی اشراف کامل داشت.

وی افزود: توصیه می‌کنم در این شرایط در کنار مردم باشیم. با مردم حرف بزنیم. ما برای مداخله در بحران، برنامه داریم و درصدد تشکیل دبیرخانه آن هستیم. اکنون بانک اطلاعات داوطلبان در حال جمع آوری است.

حاتمی با بیان اهمیت وجود روان شناس و مشاور در کنار مسئولان، گفت: تمام مسئولان ما باید از وجود روان شناس و مشاور در کنار خود جهت تصمیم گیری های شأن بهره مند باشند. نیروهای نظامی، استان داران و سایر مسئولان باید از روان شناس و مشاور استفاده کنند.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، تصریح کرد: به شورای نگهبان توصیه می‌کنم در گزینش خود جایی هم برای سلامت روان بگذارند، همچنین در انتصاب مسئولین، سلامت روان باید جزو استعلامات قرار گیرد زیرا سرنوشت ما در دست این مسئولین است.

وی با تاکید بر اینکه حاکمیت روان شناسی و مشاوره باید به عهده سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور باشد، گفت: نباید نهادهای موازی دست اندرکار باشند. ما تمام تلاش خود را برای ارتقا جایگاه سازمان به کار خواهیم بست.

حاتمی ادامه داد: بنده وقت زیادی برای بیمه گذاشتم، زیرا اقشار کم در آمد و آسیب پذیر از این طریق می‌توانند از خدمات روان شناسی و مشاوره استفاده کنند.

دانشیار دانشگاه خوارزمی، افزود: ما در چند ماه گذشته وقت زیادی برای تثبیت جایگاه سازمان در حاکمیت و بین مردم گذاشته‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا صدا و سیما و رسانه‌ها از روان شناسان و مشاوران صلاحیت دار که عضو سازمان هستند و مجوز فعالیت حرفه‌ای دارند استفاده کنند.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، تصریح کرد: اکنون وحدت بی نظیری میان روان شناسان و مشاوران ایجاد شده است‌. اگر ما در درون خود وحدت نداشته باشیم، دیگران سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس انجمن مطالعات روان درمانی ایران، گفت: برخی از روان شناسان و مشاوران ما که نامزد شرکت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند، تائید صلاحیت شدند. ما از آنها حمایت می‌کنیم، حتی از کسانی که همسو با سازمان هستند نیز حمایت خواهیم کرد. از شما درخواست می‌کنم حتماً در معادلات سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشید، زیرا مردم به شما اعتماد دارند.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، افزود: در ۱۵ سال گذشته ما یک اتاق در استان‌ها نداشتیم، اما اکنون با رایزنی سازمان و دستور معاون اول رئیس جمهور به استانداران سراسر کشور تا کنون ۵ استان از دفتر برخوردار شده‌اند.
ما باید در استان‌ها ساختار سازی کرده و دفتر و تابلو داشته باشیم و مردم ما را بشناسند.

وی تاکید کرد: سازمان نظام روان شناسی و مشاوره، خانه دوم شما است، برای رشد و ارتقا آن تلاش کنید.

در این مراسم، فریبرز درتاج معاون پژوهشی، حسن عماری سرپرست معاونت آموزش، ناصر صبحی قراملکی و جواد خلعتبری عضو هیئت بازرسان و امین رفیعی پور مشاور رئیس سازمان حضور داشتند.‌
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: