کد خبر: ۲۵۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 28
آموزش به خانواده‌ها و کودکان در زمینه کنترل هیجانات آنها بسیار موثر است و می تواند آینده‌ی بهتری را در زندگی این کودکان رقم می زند
شفا آنلاین>سلامت>بازی نقش مهمی در رشد کودک دارد و از آنجایی که قالب بازی‌ها عوض شده کودکان با کمبود بازی‌های عاطفی و هیجانی مواجه هستند.

به گزارش شفا آنلاین، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب افزود: برخی از کودکان با توجه به سن خود نمی توانند جملاتی را به صورت کامل مطرح کنند و به عبارتی نسبت به همسالان خود دچار ضعف زبانی در بیان جملات هستند همچنین این مسئله می‌تواند مشکل ارتباطی در کودکان ایجاد کند.

 به گزارش روز سه شنبه انجمن گفتار درمانی ایران، هوشنگ دادگر ادامه داد: والدین باید نکاتی را در مورد کودکان مبتلا به ضعف زبانی و ارتباطی بدانند، در برخی از موارد خانواده‌ها زمانی که کودکانشان دچار نقص زبانی یا مشکل در ارتباط هستند آن را نادیده می گیرند در حالی که این مسله می‌تواند سبب بروز هیجاناتی در کودک شود و عواقب روحی و روانی برای آن به همراه داشته باشد.

وی درباره کنترل هیجان در کودکان به ویژه در افرادی که دارای نقص زبانی و ارتباطی هستند، افزود: این کودکان در معرض هیجانات مثبت یا منفی هستند که هیجان مثبت شامل ذوق‌زدگی یا خوشحالی و هیجانات منفی شامل ترس، اضطراب و نگرانی در کودک است.

دبیر انجمن گفتار درمانی ایران با اشاره به اینکه کودکان در زمان کنونی با کمبود بازی های هیجانی و عاطفی مواجه هستند، گفت: به دلیل اینکه قالب بازی‌ها عوض شده و اکثر بازی ها با توجه به تکنولوژی های نوین به سمت بازی های رایانه‌ای پیش رفته است مدیریت هیجان در کودکان به خوبی انجام نمی‌گیرد و در واقع کودکان این مسئله را فرا نگرفته‌اند که این موضوع در کودکانی که دچار نقص زبانی و ارتباطی هستند بسیار حائز اهمیت است و والدین نباید از نقش بازی در کنترل هیجانات کودک خود غافل شوند.

وی در مورد رفتارهای کلیشه‌ای و تکراری در برخی کودکان گفت:  گاهی کودکانی که مشکوک به اوتیسم هستند ممکن است رفتارهایی کلیشه‌ای و یا تکراری در آنها بروز کند که خانواده باید زمان آنها را ثبت کند و فاکتورهای موثر در این پدیده را مورد آنالیز قرار دهد چرا که با مدیریت این فاکتورها می توان اقدامات لازم را جهت پیشگیری از رفتارهای کلیشه‌ای و تکراری در کودکان انجام داد.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه کودکان مبتلا به ضعف زبانی و ارتباطی نیاز به حمایت ویژه خانواده‌های خود دارند، گفت: آموزش به خانواده‌ها و کودکان در زمینه کنترل هیجانات آنها بسیار موثر است و می تواند آینده‌ی بهتری را در زندگی این کودکان رقم می زند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: