کد خبر: ۲۵۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 28
روز گذشته یک بیمار چینی با علایم مشکوک تنفسی به متخصصی در یزد مراجعه می‌کند که پزشک وی را برای بررسی بیشتر، به بیمارستان شهید صدوقی یزد معرفی می کند
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تست بیماران خارجی مشکوک به بیماری کرونا در این استان، منفی بوده است .

به گزارش شفا آنلاین، دکتر "محمود نوری شادکام" در واکنش به مطالب منتشره در برخی کانالهای خبری این استان مبنی بر ابتلای دو فرد چینی و آلمانی به ویروس کرونا گفت : روز گذشته /دوشنبه/ یک بیمار چینی با علایم مشکوک تنفسی به متخصصی در یزد مراجعه می‌کند که پزشک وی را برای بررسی بیشتر، به بیمارستان شهید صدوقی یزد معرفی می کند.

به گفته وی، در این بیمارستان هم تمام اقدامات لازم را به سرعت انجام شده و در بررسی ها مشخص می شود که این گردشگر چینی در تماس با یک گردشگر آلمانی بوده که  این فرد هم علایم تنفسی مشکوک داشته است.

وی اظهار داشت: تمام اقدامات لازم در این بیمارستان انجام و نمونه های گرفته شده بلافاصله به تهران ارسال و در گزارش شفاهی به ما اعلام شد که وجود ویروس کرونا در این دو بیمار، منفی است.

دکتر نوری شادکام تصریح کرد: این اطمینان را به مردم می دهیم که بخش بهداشت و درمان استان یزد به دقت مراقبت می کند و مردم نگران نباشند.

وی گفت : به همه بیمارستانها تذکر  و به متخصصان هم گفته شده اگر با یک بیمار مشکوک بخصوص خارجی روبرو شدند بلافاصله تمام اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون درمان دانشگاه پزشکی یزد یادآور شد: مردم هم خیالشان راحت که بهداشت و درمان استان یزد مراقب و هوشیار است و با دقت رصد می کند و اگر مشکلی باشد به سرعت وارد عمل می شود.

امروز برخی از کانالهای خبری استان یزد به نقل از وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نوشتند: یک چینی و آلمانی در شهر یزد مشکوک به ویروس کرونا تحت نظر پزشک این استان هستند.

این درحالی است که دکتر نمکی وزیر بهداشت گفته بود که دو فرد خارجی که در یزد که به علت سرماخوردگی بستری شدند به هیچ وجه به ویروس کرونا مبتلا نیستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: