کد خبر: ۲۵۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 26
نیکوتین موجود در این سیگارها بسیار اعتیادآور بوده و از آنجاییکه مغز تا اواسط دهه ۲۰ سالگی رشد می‌کند قرار گرفتن در معرض این ماده می‌تواند با پیامدهای بلندمدت و مخرب همراه باشد
شفاآنلاین>سلامت>سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: در خطرزا بودن سیگارهای الکترونیکی تردیدی وجود ندارد.

به گزارش شفاآنلاین، سازمان جهانی بهداشت در گزارشی هشدار داد سیگارهای الکترونیکی هم برای مصرف کننده و هم برای افرادی که در معرض دود آن قرار دارند مضرند. همچنین دود ناشی از این سیگارها به جنین در حال رشد آسیب زده و مغز<the brain> نوجوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برخی دولت‌ها و تولیدکنندگان، سیگارهای الکترونیکی را جایگزین سیگارهای سنتی و فاکتور کمک کننده در ترک سیگار معرفی کرده‌اند. سازمان جهانی بهداشت با بررسی پرسش‌ها و پاسخ‌های مطرح در مورد سیگارهای الکترونیکی اعلام کرده که شواهد کافی در مورد تاثیر این سیگارها در کمک به ترک سیگارهای معمولی وجود ندارد هرچند بی‌تردید این سیگارها برای سلامت خطرناک هستند.

تحقیقاتی که انجام گرفته نشان می‌دهد استعمال سیگار الکترونیکی توسط نوجوانان بسیار پرخطر است. نیکوتین موجود در این سیگارها بسیار اعتیادآور بوده و از آنجاییکه مغز تا اواسط دهه ۲۰ سالگی رشد می‌کند قرار گرفتن در معرض این ماده می‌تواند با پیامدهای بلندمدت و مخرب همراه باشد.

به گزارش ژاپن تودی، به گفته کارشناسان این موضوع بسیار نگران کننده است چرا که استعمال سیگارهای الکترونیکی در میان بسیاری از جوانان در کشورهای متعددی رواج پیدا کرده است. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: