کد خبر: ۲۵۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 26
شفاآنلاين -دکتر علی نوبخت-رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی-به سوزانده شدن کتاب طب داخلی "هاریسون" واكنش نشان داد.
به گزارش شفا آنلاين ،در اطلاعيه وي آمده است:



             به نام خداوند جان و خرد         

اهمیت و جایگاه والای کتاب بر هیچ انسانی پوشیده نیست؛ در منزلت و ارزش کتاب همین نکته ی مهم شایسته ی ذکر است که دین مبین اسلام با خواندن آغاز شد و بوسیله ی کتاب آسمانی، قرآن مجید، تعالیم متعالی انسان سازش را به بشریت ارزانی نمود.

کتاب و مطالعه یکی از اولویت ها و نیازهای همیشه ی تاریخ از آغاز تا به اکنون بوده است؛ بطوری که کتاب و انتشار آن در حوزه های گوناگون دینی، علمی، فرهنگی، هنری و دیگر حوزه ها از عوامل و اولویت های اصلی توسعه و پیشرفت جوامع بوده و می باشد.

کتاب سوزی از زشت ترین اعمالی است که آسیب های جبران ناپذیری را به میراث فرهنگی ملت ها وارد می کند.آثار شوم و زیان آور این عمل قبیح بر اهل نظر پوشیده نیست که خود نشانه ی واپسگرایی، جهل، بی خردی و سبک مغزی است.

حرکت شرم آور فردی که ملبس به لباس مقدس روحانیت است در سوزاندن کتاب" هاریسون" که از منابع و مراجع مسلم علم پزشکی در رشته بیماری های داخلی است که هزاران پزشک با فراگیری‌ مبانی علمی این کتاب ارزشمند، جان میلیون ها نفر را نجات داده اند شایسته ی جامعه ی ایران اسلامی و نیز جامعه پزشکی<Medical Society> کشور نمی باشد.

اینجانب ضمن اعلام انزجار و تقبیح این عمل نابخردانه و مشکوک، در راستای اقدامات قانونی از مراکز محترم قضایی بویژه دادستان ویژه روحانیت کشور صدور دستور جلب، دستگیری ،خلع لباس و مجازات این فرد معلوم الحال را خواستارم.

               دکتر علی نوبخت
رییس کمیسیون بهداشت و درمان  
              مجلس شورای اسلامی       
          پنجم بهمن ماه ۱۳۹۸
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: