کد خبر: ۲۵۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 25
نظم پرداخت داروخانهها تقریبا مناسب است اما باید توجه داشت که سازمان تأمین اجتماعی یک بنگاه اقتصادی- اجتماعی و متاثر از کلان کشور است. ضمن اینکه ما در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان مطالبه قطعی داریم و بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نیز به صورت سنواتی از دولت طلبکاریم
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به بدهی باقی مانده ۱۴۰۰ میلیاردی سازمان تأمین اجتماعی به مراکز درمانی گفت: کل بدهی باقی مانده ما به دانشگاه‌ها، ۳۸۰ میلیارد تومان و به بخش خصوصی ۹۹۰ میلیارد تومان است، اما داروخانه‌ها هیچ بدهی معوقی از سال گذشته ندارند.

به گزارش شفاآنلاین، شهرام غفاری درباره وضعیت پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: امسال بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان پول پرداخت کردیم که ۸۰۰۰ میلیارد تومان آن برای دانشگاه‌ها واریز شد. بخشی هم مربوط به مطالبات معوق قبلی و مطالبات امسال بخش خصوصی بوده است.

وی با اشاره به بدهی باقی مانده ۱۴۰۰ میلیاردی سازمان تأمین اجتماعی به مراکز درمانی گفت: کل بدهی باقی مانده ما به دانشگاه ها، ۳۸۰ میلیارد تومان و به بخش خصوصی ۹۹۰ میلیارد تومان است، اما داروخانه‌ها هیچ بدهی معوقی از سال گذشته ندارند.

وی درباره بدهی معوق به داروخانه‌ها گفت: اگر داروخانه طرف قرارداد ما باشد ما پول را برای داروخانه‌ها واریز می کنیم اما گاهی بیمارستان یا دانشگاه طرف قرارداد ماست که کل خدمات آن اعم از داروخانه، آزمایشگاه و پاراکلینیک در ذیل این قرارداد تعریف می شود و خود دانشگاه یا بیمارستان بر اساس اولویتها مبالغ را به حوزه‌های مختلف درمانی پرداخت می کنند. ما اجازه ورود به این حوزه را نداریم.

مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه البته ما از دانشگاهها و بیمارستانها تقاضا کردیم که دارو و تجهیزات پزشکی را با توجه به سرمایهای بودن آنها در اولویت قرار دهند گفت: امیدواریم این مهم، عملیاتی شود.

غفاری درباره بینظمی در پرداختی به داروخانهها عنوان کرد: نظم پرداخت داروخانهها تقریبا مناسب است اما باید توجه داشت که سازمان تأمین اجتماعی یک بنگاه اقتصادی- اجتماعی و متاثر از کلان کشور است. ضمن اینکه ما در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان مطالبه قطعی داریم و بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نیز به صورت سنواتی از دولت طلبکاریم.

غفاری در واکنش به کاهش ارزش دفترچههای بیمه تأمین اجتماعی در برخی مراکز درمانی گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون تأمین اجتماعیِ بیمه شده در مراکز مِلکی ما خدمات صد درصد رایگان دریافت می کنند و بیش از صد میلیون هم مراجعه سرپایی داشتیم.

مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تأمین اجتماعی در یک برنامه رادیویی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی مشکل مالی ندارد، بلکه مشکلش نقدینگی است. جریان نقدینگی نیز متاثر از شرایط کشور و فراتر از مدیریت سازمان است اما مدیریت سازمان هم در تلاش است تا مشکلات را حل کند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: