کد خبر: ۲۵۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 24
یکی از مهم‌ترین و سالم‌ترین مواد غذایی ماهی است که به علت دارا بودن پروتئین، ید، اسید‌های چرب امگا ۳ و ویتامین D برای حفظ سیستم ایمنی بدن و تقویت مغز بسیار توصیه می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>مصرف یک ماده غذایی از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می کند و کم خونی را بهبود می بخشد.

به گزارش شفا آنلاین، یکی از مهم‌ترین و سالم‌ترین مواد غذایی ماهی است که به علت دارا بودن  پروتئین، ید، اسید‌های چرب امگا ۳ و ویتامین D برای حفظ سیستم ایمنی بدن و تقویت مغز بسیار توصیه می‌شود، اما بهتر است بدانید که مصرف بعضی از ماهی‌ها مانند انواع ماهی‌های چرب سالمون، قزل آلا، ساردین، تُن و خالی مخالی بیشتر توصیه می شود.
 
از آنجایی که ویتامین D محلول در چربی یک ماده‌ای مغذی است که بیشتر مردم از کمبود آن رنج می برند، پس مصرف ماهی می‌تواند تا حد بسیار زیادی کمبود ویتامین D در بدن را جبران کند.
 
مصرف اسید‌های چرب امگا در بدن برای عملکرد مطلوب بدن و مغز مفید است و  مصرف حداقل یک یا دو بار در هفته ماهی به عنوان منبع غنی اسیدهای چرب امگا  بسیار توصیه می‌شود.

کاهش بروز بیماری قلبی با مصرف ماهی

حمله قلبی شایع‌ترین علت مرگ زودرس در جهان است، پس مصرف ماهی در هفته می‌تواند خطر ابتلا به حمله‌ی قلبی را کاهش دهد و سلامت جسمانی شما را به خوبی تضمین کند. دانشمندان با شواهد علمی گوناگون نشان داده اند که مصرف مرتب ماهی می‌تواند افراد را کمتر در معرض خطر حمله‌های قلبی، سکته‌های مغزی و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی قرار دهد، حتی در آمریکا محققان و فعالان حوزه سلامت به این نتیجه دست یافته اند که مصرف ماهی بیش از یک بار در هفته احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.

رشد حیاتی بدن

مواد مغذی و اسید‌های چرب امگا ۳ مخصوصا اسیددوکوزاهگزائنوئیک (DHA) در ماهی به شدت برای رشد و نمو بدن حیاتی هستند و مصرف آن برای مادران باردار و شیرده ضروری است. البته به یاد داشته باشید که ماهی‌های حاوی جیوه را به علت آسیب و بروز اختلال در مغز کمتر مصرف کنید و همچنین  ماهی‌های خام و نپخته هم مانند سوشی به هیچ عنوان نباید در لیست غذایی مادران باردار قرار بگیرند، زیرا ممکن است حاوی میکروارگانیسم‌هایی باشند که به جنین آسیب وارد می کنند.

عملکرد بهتر مغز

مصرف ماهی با افزایش ماده خاکستری در مغز، کاهش زوال عقل و خط ابتلا به بیماری آلزایمر  را به دنبال دارد.

بهبود کم خونی

اکثر خانم ها به دلیل قاعدگی دچار کم خونی می‌شوند، ماهی یکی از منابع بسیار خوب تامین آهن است و مصرف آن باعث خونسازی و مقاومت بدن در برابر میکروب‌ها می‌شود و نقش مفیدی در پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن به عهده دارد.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: