کد خبر: ۲۴۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۸ - 2020January 20
طبق گزارش دولت در سال ۲۰۱۶ مرگ‌های ناشی از مصرف مواد مخدر در بین افراد ۱۵ تا ۶۴ سال ۹ درصد بوده که شامل ۶۳ هزار نفر بوده است. حال آنکه مطالعه جدید رقم واقعی در سال ۲۰۱۶ را حدود ۱۴۲ هزار نفر نشان می‌دهد
شفا آنلاین>سلامت>طبق گزارش جدید محققان، مواد مخدر دو برابر گزارش دولت منجر به مرگ شهروندان آمریکایی می شود.

به گزارش شفا آنلاین، طبق گزارش دولت در سال ۲۰۱۶ مرگ‌های ناشی از مصرف مواد مخدر در بین افراد ۱۵ تا ۶۴ سال ۹ درصد بوده که شامل ۶۳ هزار نفر بوده است. حال آنکه مطالعه جدید رقم واقعی در سال ۲۰۱۶ را حدود ۱۴۲ هزار نفر نشان می‌دهد.

«ساموئل پرستون»، عضو مرکز مطالعات جمعیتی دانشگاه پنسیلوانیا، در این باره می‌گوید: «مواد مخدر به شیوه‌های مختلف منجر به مرگ می‌شوند. بیماری‌های عفونی نظیر ایدز و هپاتیت، خودکشی و بیماری‌های جریان خون همگی ناشی از مصرف موادمخدر هستند. در مجموع افراد مصرف کننده مواد بسیار در معرض مرگ ناشی از این شرایط قرار دارند.»

در این مطالعه، گزارش مرگ بیش از ۴۴ میلیون فرد بالا ۱۸ سال بررسی شد. محققان دریافتند فقط مرگ‌های ناشی از اوودوز مواد به عنوان مرگ ناشی از موادمخدر کدگذاری شده اند.

«دانا گلی»، عضو دیگر تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «اپیدمی مواد بیش از آنچه که ما فکر می‌کنیم منجر به مرگ افراد می‌شود.»

نتایج این مطالعه همچنین نشان داد مصرف مواد موجب کاهش نرخ امید به زندگی بعد از سن ۱۵ سالگی می‌شود که در مردان این رقم ۱.۴ سال و در زنان ۰.۷ سال است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: