کد خبر: ۲۴۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۸ - 2020January 19
محققان در مطالعه خود یک گروه کوچک از مردان جوان و سالم را که فقط یک شب از خواب محروم شده بودند را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها مشاهده کردند این افراد در مقایسه با افراد دارای خواب و استراحت کامل، دارای میزان پروتئین تائو در خون شأن بودند
شفا آنلاین>سلامت>مطالعه جدید نشان می‌دهد خواب بد و بی کیفیت با ابتلا به زوال عقل و آلزایمر مرتبط است.

به گزارش شفا آنلاین،  محققان در مطالعه خود یک گروه کوچک از مردان جوان و سالم را که فقط یک شب از خواب محروم شده بودند را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها مشاهده کردند این افراد در مقایسه با افراد دارای خواب و استراحت کامل، دارای میزان پروتئین تائو در خون شأن بودند.

دکتر «جاناتان سدرناس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آپسالا سوئد، در این باره می‌گوید: «این یافته بسیار جالب است چراکه انباشت پروتئین تائو در مغز افراد مبتلا به آلزایمر مشاهده می‌شود.»

وی در ادامه می‌افزاید: «تائو پروتئینی است که به طورمعمول در نورون‌های فعال یافت می‌شود و معمولاً به سرعت هم از مغز پاک می‌شود. اما در بیماران آلزایمری، پروتئین‌های تائو به یکدیگر چسبیده و در لایه‌ای از مغز قرار می‌گیرند.»

در این مطالعه، محققان ۱۵ مرد با میانگین سنی ۲۲ سال را مورد مطالعه قرار دادند که همگی به طورمنظم ۷ تا ۹ ساعت در شب می‌خوابیدند.

آن‌ها مشاهده کردند یک شب بیخوابی موجب افزایش ۱۷ درصدی میزان تائو در خون شأن شد.

محققان بر انجام تحقیق بیشتر برای رسیدن به فهم بهتر از این رابطه تاکید دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: