کد خبر: ۲۴۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۸ - 2020January 15
توصیه ما به مردم مخصوصا آنهایی که بیماریهای قلبی و عروقی دارند یا گرفتگی عروق دارند در هوای سرد بیرون نروند و اگر احیاناً مجبور هستند حتماً دهان و بینی را پوشش دهند
شفاآنلاین>سلامت>دکتر سید محمدزاد متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی  در خصوص اثر سرما در بیماریهای قلبی و عروقی گفت: وقتی هوا سرد می شود ،تعداد مراجعات بیماران قلبی به بیمارستان بشدت افزایش پیدا می کند و در مقالات علمی آمده است که به ازای هر10 درجه کاهش برودت هوا، 7درصد افزایش دریک نوع سکته قلبی (از نوع صعود قطعه  ST ) می شود .

وی افزود: در اثر سرما انقباض عروق در بدن اتفاق می افتد و باعث افزایش فشار خون شده و نهایتا باعث سکته قلبی می شود .

دکتر سید محمد زاد در ادامه گفت: توصیه ما به مردم مخصوصا آنهایی که بیماریهای قلبی و عروقی دارند یا گرفتگی عروق دارند در هوای سرد بیرون نروند و اگر احیاناً مجبور هستند حتماً دهان و بینی را پوشش دهند ، داروها را بطور مرتب مصرف بکنند و بویژه اگر هوا آلوده هم باشد باید مراقبت بیشتری بعمل آورند چون این آلودگی <Pollution>مزید بر علت بوده و عوارض آن بیشتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: گاهاً شاهد هستیم که آن بیمارانی که تا حالا وضعیت خوبی داشته و  هیچ مشکلی پیش نیامده و در حالت پایداری بوده اند در  روزهای برفی اقدام به  پارو کردن برف می کنند که دچار سکته های قلبی می شوند. پس به این نکته هم باید توجه شود .

دکتر سید محمدزاد در پاسخ به این سوال که برخی بیماران بطور خودسرانه اقدام به تغییر نوع دارو یا مقدار مصرف آن می کنند چه توصیه ای دارید ؟گفت: تغییر دز دارو یکی ازکارهای اشتباهی هست که برخی مرتکب آن می شوند . داروها گاهاً اثر همدیگر را تشدید یا تضعیف می کنند اگر بیماری قرار است دارو را کم یا زیاد بکند حتما باید با نظر پزشک مربوطه باشد تا از عوارض ناخواسته جلوگیری شود .

دکتر سید محمدزاد 

متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: