کد خبر: ۲۴۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۲۴ دی ۱۳۹۸ - 2020January 14
گیاه نعناع به علت خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی بودنش، نقش بسیار موثری در تسکین درد، درمان نفخ، جلوگیری از سرطان دستگاه گوارش و بیماری های پوستی دارد
شفاآنلاین>سلامت>گیاه نعناع سرشار از ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدان است و می‌توان برای پاکسازی و نگهداری از پوست صورت از آن استفاده کرد.

به گزارش شفاآنلاین، به گفته متخصصان و دست اندرکاران بهداشت و سلامت جامعه، پدیده آلودگی هوا بر دستگاه‌های داخلی بدن همچون دستگاه قلبی و عروقی و تنفسی و همچنین اندام‌های خارجی مانند چشم و پوست که به طور مستقیم در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرند، اثرات مخربی دارد.

بهتر است برای جلوگیری از ماندن ذرات آلودگی هوا روی پوست استفاده از ماسک ها را جدی گرفت. جالب است بدانید که ماسک نعناع یکی از بهترین انواع ماسک ها برای شفاف شدن پوست، بالا بردن گردش خون<Blood>، زنده کردن سلول های پوستی مرده است اما اگر افراد با مصرف این گیاه خوش عطر و خوش بو، دچار حساسیت پوستی یا تغییر رنگ در پوست خود می شوند به هیچ عنوان نباید از آن استفاده کنند.

گیاه نعناع به علت خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی بودنش، نقش بسیار موثری در تسکین درد، درمان نفخ، جلوگیری از سرطان دستگاه گوارش و بیماری های پوستی دارد. استفاده از برگ نعناع یکی از موثرترین راهکارها برای حل مشکلات سلامتی بدن، پاکسازی، نگهداری پوست صورت، درخشان شدن و سفید شدن پوست و دفع مواد زائد است.

تاثیر ماسک نعناع برای پاکسازی پوست و درمان جوش‌

استفاده از ماسک نعناع برای تمامی افراد توصیه می شود چرا که قدرت لایه برداری و پاکسازی ماسک نعناع تا حدی بالاست که می تواند کمک زیادی به روشن شدن، نرم کردن، صاف شدن پوست، افزایش طروات و شادابی در پوست صورت شود. این ماسک همچنین باعث کاهش التهاب پوست و قرمزی ناشی از جوش و آکنه و خشک شدن سریع جوش‌ها می‌شود.

چند ماسک بسیار ساده‌ که می‌توان با نعناع درست کرد!

- ۱۰ تا ۱۵ عدد برگ تازه نعناع به خوبی له کنید و در چند قطره آب بی‌اندازید. آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید. بعد صورت را با آب خنک شسته و با حوله خشک کنید.

-  برگ‌های نعناع را بکوبید و له کنید. خمیری که بدست می‌آید را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی جوش قرار دهید. سپس با آب سرد بشویید. روزی دو بار تا وقتی تاثیر آن را مشاهده کنید تکرار کنید. اگر نعناع ندارید، می‌توانید یک پنبه را به یک تا دو قطره عرق نعناع آغشته کنید و روی محل مورد نظر قرار دهید.

- شما می‌توانید ۱۰ عدد برگ تازه نعناع را به خوبی له و با یک قاشق چایخوری عسل طبیعی مخلوط کنید تا ماسک آماده شود. این ماسک را روی تمام پوست و یا فقط روی بخش‌های جوش دار و لک شده پوست بزنید و سی دقیقه منتظر بمانید و بعد با آب، صورت را بشویید. هر دو روز یک بار (یک روز در میان) از این ماسک استفاده کنید.

همچنین با استفاده از این ماسک نعناع می‌توان از سیاهی دور چشم رهایی پیدا کرد که برای این منظور بهتر است، سه بار در هفته از آن استفاده کنید.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: