کد خبر: ۲۴۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۸ - 2020January 07
مراسم سوگواری و بزرگداشت یاد و خاطره سردار سرافراز اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین فرهاد زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری،دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه و دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: رفتار منتقمانه و خونخواهی شهید سلیمانی متعلق به همه جبهه مقاومت و انتقامی راهبردی است نه انتقامی تاکتیکی؛ همه جهان به رفتار ما و جبهه مقاومت در این زمینه، چشم دوخته اند.

به گزارش شفا آنلاین، مراسم سوگواری و بزرگداشت یاد و خاطره سردار سرافراز اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین فرهاد زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری،دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه و دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

در این مراسم که پس از اقامه نماز ظهر در مسجدالنبی (ص) دانشگاه برقرار شد، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان نکات کلیدی عملیات تروریست‌های آمریکایی و به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی، گفت: این عملیات هیچ ارزش افزوده حرفه‌ای از نظر آداب نظامی ندارد یعنی برای شهادت ایشان، کورکورانه ترین شکل و بزدلانه‌ترین روش به کار گرفته‌شده و مدت زیادی است مجموعه فرودگاه بغداد از نظر امنیتی در اختیار آمریکایی‌ها است.  هرگونه تردد در آنجا رصد می‌شود  و برای همین به شهادت رساندن آن‌ها ازلحاظ حرفه‌ای بسیار ساده و  اصلاً عملیات پیچیده نظامی صورت نگرفته است و این نشان دهنده رذیلانه بودن این روش است.

وی شهادت سپهبد سلیمانی را عامل برملا شدن نقشه تروریست‌ های آمریکایی در عراق دانست و افزود: نحله‌های داعش در حال رویش مجدد در عراق بود و دولت عراق، برای جلوگیری از باز رویش این نحله‌های فساد و نفاق در عراق به‌طور رسمی از شهید سپهبد سلیمانی دعوت به عمل‌آورد و عزیمت اخیر سردار به خاطر این دعوت صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه عامل پشت پرده این باز رویش داعش را تروریست‌های آمریکایی دانست و گفت: مشخص بود بعد از استراتژی اتحاد گونه ایران و عراق در جلوگیری از باز پدیدی رفتارهای شبه نفاق مشابه داعش این‌ها با این اقدام کورکورانه خواستند مانع از تحقق این استراتژی شوند.

علیرضا زالی با اشاره به اینکه انتقام سختی پیش روی عاملان این جنایت است، اظهار کرد: رفتار منتقمانه و خونخواهی شهید سلیمانی متعلق به همه جبهه مقاومت و انتقامی راهبردی است نه انتقامی تاکتیکی.  همه جهان به رفتار ما و جبهه مقاومت در این زمینه،  چشم دوخته است.

وی در تشریح رفتار راهبردی گفت: خروج آمریکایی‌ها از عراق به‌عنوان یک انتقام راهبردی در دستور کار قرار دارد و باید مراقبت کنیم فضای یاس و ناامیدی در جبهه مقاومت رسوخ نکند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سرتیپ شهید قاسم سلیمانی را سلحشور و پیش‌قراول حرکت مقاومت اسلامی در منطقه دانست و تجربه سترگ و مرام و صلابت، سلحشوری و خصایل فضیلت محور شخصی ایشان را محور بسیار مهمی در این زمینه خواند و با اشاره به شکل‌گیری باب جدید درحرکت نوین مقاومت اسلامی در منقطه، شهادت سرتیپ شهید قاسم سلیمانی را مفتوح کننده این باب جدید برشمرد و گفت: مقاومت با استراتژی نوین متعهدانه، منطبق بر استفاده همگرایانه از ظرفیت درون‌زای منطقه  به‌عنوان تحقق استراتژی مقابله با استکبار است.

دکتر زالی تجربه شهادت مقامات ارشد جبهه مقاومت اسلامی در سال‌های گذشته را یاد آورد شد و گفت: بعد از اینکه شهید عباس موسوی شهید شد استکبار اعلام کرد حزب‌الله کارش به پایان رسیده است اما با ظهور شخصیتی بزرگ به نام سید حسن نصرالله، داستان حرکت حزب‌الله وارد باب جدیدی شد. بعد از اینکه سید حسین بدرالدین حوثی شهید شد گفتن داستان انصار الله هم به پایان رسید با ظهور سید عبدالملک بدرالدین الحوثی ما دیدیم چه حرکت بزرگی در استمرار و تعمیق حرکت راهبردی در انصار الله شکل گرفت در مورد شهید سپهبد قاسم سلیمانی هم همین‌گونه است.

وی در ادامه  افزود: امروز ما استحکام و صلابت بسیار فزون‌تری نسبت به قبل داریم بنابراین باید مراقبت کنیم مطلقاً یاس و ناامیدی در بین ما رخنه پیدا نکند کماکان باصلابت و با نشاط و با طراوت حرکت جبهه مقاومت اسلامی بارویش های جدید پیش خواهد رفت.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به انتصاب سردار قاآنی تاکید کرد: حرکت هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری، سپردن بلافاصله ی  پرچم  به دست سردار قاآنی است و   با روحیاتی و خصائلی که ما از سردار قاآنی سراغ داریم، مطمئن هستیم ادامه‌دهنده بسیار مناسبی برای خط سردار شهید سلیمانی  است و این راه بدون یاور و بی علمدار نخواهد ماند.

زالی با اشاره یه وظیفه دانشجویان و دانشگاهیان پس از شهادت سردار سلیمانی  گفت :  استمرار مسیر شهید سلیمانی در دانشگاه، جهاد علمی و فتح قلل علمی است. امروز باید بیش از گذشته با انرژی مضاعف مرزهای دانش توسط جوانان ایرانی در هم نوردیده شود.مسرت روح بلند آن در توسعه علمی کشور است در هم نوردیدن مرزهای دانش توسط جوانان کشور است.

وی یادآور شد:  دانشگاه شهید بهشتی آمادگی دارد مثل گذشته با انرژی مضاعف در فتح قله های علمی کشور  تلاش کند تا حلاوت و شیرینی آن به کام  مردم شریف ایران برسد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: