کد خبر: ۲۴۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۴ دی ۱۳۹۸ - 2020January 04
شاکي در ادامه گفت، آزار و اذيت متهم از اينجا شروع و چهره واقعي‌اش نمايان شد و از آن پس با ارسال تصاوير و فيلم‌هاي شخصي‌ام مبالغي از من اخاذي مي‌کرد
شفاآنلاین>اجتماعی>حوادث>رئيس پليس فتاي پايتخت، از دستگيري متهمي خبر داد که با وعده دروغين ازدواج از دختر جوان اخاذي مي‌کرد.

 به گزارش شفاآنلاین،سرهنگ تورج کاظمي اظهارکرد: دوم مهرماه امسال خانمي 30 ساله ساکن شرق تهران با در دست‌داشتن شکايتي از دادسراي مبارزه با جرايم رايانه‌اي «ناحيه 31 تهران» به پليس فتا مراجعه و اظهارداشت: «در شبکه اجتماعي تلگرام با آقايي آشنا شدم و ايشان در طول آشنايي از کار و موقعيت اجتماعي خود صحبت مي‌کرد تا اينکه پس از مدتي گفت‌وگو به من ابراز علاقه کرد و بين ما اعتماد و رابطه عاطفي عميقي ايجاد شد. 

در طي اين مدت ارتباط با هم قرار ملاقات حضوري گذاشتيم و براي ازدواج برنامه‌ريزي کرديم و در اين ملاقات‌ها، وي با ترفند قول ازدواج اعتماد مرا جلب کرد و تعدادي از عکس‌ها و فيلم‌هاي خصوصي‌ام را برايش ارسال کردم».

 رئيس پليس فتا گفت: شاکي در ادامه اظهارات خود گفت، پس از مدتي متوجه شدم تمامي صحبت‌هاي متهم دروغ<lie> و واهي است و صرفا مي‌خواسته اعتمادم را جلب کند و کم‌کم ارتباطم را کمتر و کمتر کردم.

 بعد از به‌هم خوردن ارتباطمان و دادن جواب منفي به وي، گوشي‌ام را سرقت و به تمام عکس‌ها، فيلم‌ها و اطلاعات شخصي و خانوادگي‌ام دسترسي پيدا کرد. کاظمي افزود: شاکي در ادامه گفت، آزار و اذيت متهم از اينجا شروع و چهره واقعي‌اش نمايان شد و از آن پس با ارسال تصاوير و فيلم‌هاي شخصي‌ام مبالغي از من اخاذي مي‌کرد. 

چندبار براي حفظ آبرويم درخواست‌هايش را اجرا کردم ولي هربار درخواست ديگري داشت. حدود پنجاه ميليون ريال من تاکنون به وي پول داده‌ام. ولي او دست از اخاذي و مزاحمت بر نداشت و مدام از من درخواست پول‌هاي بيشتري مي‌کرد تا اينکه از من خواست از خودم فيلم تهيه کنم و برايش بفرستم و به محض اينکه اعتراض کردم مرا تهديد به انتشار تمام فيلم‌هاي خصوصي‌ام کرد.

 رئيس پليس فتاي تهران بزرگ با اشاره به اينکه شناسايي مخفيگاه وي در دستور کار قرار گرفت، گفت: پس از بررسي‌هاي فني و پليسي، محل اختفاي متهم در در جنوب تهران شناسايي و دستور دستگيري متهم از مرجع قضائي اخذ شد.

 اين مقام انتظامي گفت: پس از هماهنگي با دادسراي مبارزه با جرايم رايانه‌اي تهران، بيستم آذرماه تيمي از ماموران پليس فتا به مخفيگاه متهم اعزام و موفق شدند متهم را در يک عمليات پليسي در مخفيگاهش دستگير و به پليس انتقال دهند. 

وي افزود: متهم که در ابتدا منکر جرم ارتکابي بود، پس مشاهده دلايل و مستندات پليس لب به اعتراف گشود و به جرم ارتکابي اعتراف کرد و گفت: از کرده خود پشيمانم و هرگز فکر نمي‌کردم که در برابر پليس و قانون قرار بگيرم.

 رئيس پليس فتاي پايتخت گفت: نتيجه اعتماد بي‌جا و کورکورانه کاربران منجر به دردسر و ناراحتي براي آنها مي‌شود، اما افرادي که پا را از قانون فراتر گذاشته و به‌دنبال منافع شخصي و غيراصولي و خارج از چارچوب قانون و مقررات فضاي مجازي باشند، قطعا با برخورد پليس و دستگاه قانون‌گذار مواجه خواهد شد. 

وي در پايان اشاره کرد: با کشف جزئيات پرونده و انجام تحقيقات تکميلي متهم براي سير مراحل قانوني در اختيار دادسراي مبارزه با جرايم رايانه‌اي قرار گرفت.مهر 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: