کد خبر: ۲۴۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۸ دی ۱۳۹۸ - 2019December 29
کشمش به علت داشتن فیبر زیاد برای خروج مواد زائد از بدن تاثیر زیادی دارد چرا که کمک شایانی به هضم غذا در دستگاه گوارش می کند و با خوردن این خوراکی خوشمزه می توان مانع بروز یبوست و اسهال در بدن خود شد
شفاآنلاین>سلامت>پژوهشگران با بررسی‌های گوناگون علمی به این نتیجه رسیده اند که برای درمان هر بیماری در بدن می‌توان از یک میوه استفاده کرد.

به گزارش شفاآنلاین،بسیاری از انسان ها بلافاصله بعد از بروز بیماری در بدن خود راهی بیمارستان  می شوند ولی جالب است بدانید که با روش ها و تکنیک های خانگی هم می توان در مقابل بیشتر بیماری ها ایستاد و آنها را درمان کرد. به همین منظور بسیاری از محققان طی بررسی های علمی و متفاوت به این نتیجه دست یافته اند که برای بهبود  هر بیماری و ناراحتی در بدن ما یک میوه وجود دارد.

خواص درمانی کشمش

کشمش یک خوراکی خوشمزه و شیرین است که با خواص درمانی خود می تواند (به علت اینکه یک ماده ضد میکروبی و باکتری است) نقش زیادی در از بین بردن التهاب، پوسیدگی دندان و همچنین متوقف کردن رشد آنها داشته باشد. 

کشمش به علت داشتن فیبر زیاد برای خروج مواد زائد از بدن تاثیر زیادی دارد چرا که کمک شایانی به هضم غذا در دستگاه گوارش می کند و با خوردن این خوراکی خوشمزه می توان مانع بروز یبوست و اسهال<Diarrhea> در بدن خود شد. 

به یاد داشته باشید که بسیاری از متخصصان تغذیه و طب سنتی خوردن ۳ عدد کشمش در طول روز را برای کسانی که دارای فشار خون بالا هستند به شدت توصیه می کنند. یکی دیگر از خواص درمانی کشمش پروتئین موجود در آن است که می تواند تضمین خوبی برای سلامت قلب انسان باشد و همچنین مصرف کشمش برای کسانی که دارای دیابت نوع دوم هستند یک انتخاب مناسب است.

عسل یک ماده خوراکی برای کاهش سرفه 

عسل علاوه بر اینکه جزء مواد غذایی پر انرژی برای بدن است به علت خواص دارویی موجود در خود تاثیر زیادی در درمان بسیاری از بیماری ها دارد و ابن سینا هم در کتاب قانون  از خواص درمانی عسل مانند باز شدن دهانه رگ ها، از بین بردن رطوبت، لکه ها، جوش های سرسیاه، از بین بردن زخم های تازه، نابودی نم چشم و توان بخش بودن معده صحبت کرده است.

 از آنجایی که بسیاری از افراد در فصل زمستان به سرماخوردگی دچار می شوند خوردن عسل طبیعی و گیاهی جایگزین مناسبی برای شربت های شیمیایی است. عسل با خواص درمانی خود عفونت های دیواره ی گلو را نابود می کند و در پیشگیری و درمان سرفه تاثیر زیادی دارد. عسل در درمان آلرژی، رفلاکس معده، کاهش سوزش و درد بسیاری از زخم ها و ناراحتی ها نقش مفیدی دارد. اگر دچار بی خوابی یا بد خوابی هستید مصرف روزانه عسل را جدی بگیرید.

تاثیر انجیر در بهبود یبوست

انجیر با وجود مواد مغذی فراوان مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر، ویتامین ها A، B و C در خود یکی از بهترین میوه ها برای پاکسازی روده بزرگ و در نهایت رفع یبوست است. این ماده  غذایی از نظر طب سنتی دارای طب گرم و تر است و می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، زیاد شدن ادرار و افزایش وزن شود. 

اما مصرف آن برای کسانی که به کبد ضعیف مبتلا هستند به شدت مضر است به همین منظور برای پیشگیری از چرب شدن و آسیب به کبد خوردن آن با گردو توصیه می شود. حتما به یاد داشته باشید که اگر با خوردن زیاد انجیر به نفخ شکم، اسهال، بروز اختلالات در معده و روده مبتلا شدید حتما با مصرف کرفس از زیان آن جلوگیری کنید.

تقویت اعصاب با مصرف موز

میوه موز از نظر طب سنتی دارای طب معتدل و تر است که باعث افزایش انرژی در بدن می شود و خوردن آن برای کسانی که اعصاب ضعیفی دارند توصیه می شود. همچنین به علت بافت نرم آن غذای مناسبی برای کودکان و افراد مسن است. موز به علت وجود پتاسیم در خود باعث تقویت ماهیچه ها شده و می تواند تاثیر زیادی در کاهش سرطان داشته باشد. از دیگر خواص موز می توان به خونساز بودن آن، تقویت کننده معده، کاهش کلسترول، درمان سوختگی و زخم، دفع کننده کرم معده و افزایش سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

سوزش معده خود را با چای بابونه مهار کنید

چای بابونه یکی از موثرترین نوشیدنی‌ها است که مصرف منظم آن دو بار در طول روز به مدت یک هفته باعث کاهش درد، زخم و سوزش معده می شود. تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سرماخوردگی، کاهش درد دندان، بهبود درد کمر، سردرد، میگرن و درمان روماتیسم از فواید دیگر خوردن چای بابونه است.

خاصیت درمانی زردآلود در از بین بردن سنگ کلیه

یکی از موثرترین میوه ها برای ورزشکان و کسانی که به فعالیت سنگین می پردازند مصرف روزانه زردآلو است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود اما به شرط اینکه بعد از نوشیدن آب مصرف نشود. بهتر است در زمستان برگه زردآلو و و در تابستان میوه آن  مصرف شود؛ چرا که  به علت وجود مقداری اسید سالسیلیک در زرد آلو برای درمان سنگ کلیه، باز شدن گرفتگی مفاصل و رماتیسم مفید است.

خستگی خود را با مصرف فلفل دلمه ای قرمز مهار کنید

طبق نظریه بسیاری از کارشناسان تغذیه ای فلفل دلمه ای قرمز به علت وجود ویتامین C در خود با رساندن اکسیژن به سلول های بدن در برطرف کردن خستگی نقش به سزایی دارد و از دیگر فواید آن می توان به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه و بهبود سرفه های شدید در کودکان اشاره کرد.

ریحان سلامت روده هایتان را تضمین می کند

یکی از مهم ترین خوراکی هایی که در گروه سبزیجات دسته بندی می شود و خواص معطر و سرشار از مواد مغذی دارد گیاه ریحان است که به علت وجود ویتامین K، آهن، کلسیم، ویتامین A، ویتامین C، منگنز، پتاسیم، اسید چرب امگا ۳ در خود می تواند تاثیر زیادی در درمان مشکلات گوارشی افراد داشته باشد.

 از خواص دیگر گیاه ریحان می توان به ضد باکتری، ضد عفونی کننده، ضد التهاب ودرد، ضد نفخ، ضد قند، هضم کننده، اشتها آور، شیرافزا و مقوی بودن آن برای بدن اشاره کرد. این گیاه معطر به علت ترکیبات مغذی در خود برای درمان کبد بسیار مفید است و با ترشح صفرا می تواند به هضم بهتر چربی ها کمک کند. همچنین نوشیدن دم کرده آن یکبار در طول روز  برای کاهش استرس و افسردگی تاثیر زیادی دراد. 

با مصرف ماست نفخ معده را کاهش دهید

بسیاری از متخصصان طب سنتی و تغذیه مصرف مواد غذایی نفاخ مانند لوبیا، نخود، عدس، لپه و فست فود را عامل موثری در ایجاد صداهای شکمی می دانند و برای رهایی از آن راهکارهای موثر و جدیدی ارائه داده اند برای مثال ترکیب مواد مغذی موجود در ماست و لبنیات تاثیر زیادی در کاهش نفخ معده خواهد داشت. 

از خواص دیگر ماست می توان به تقویت معده، درمان اسهال، ازبین بردن جوش های غرور وجوانی، اگزما و کهیر، عفونت های روده ای، لکه های پوست، کاهش کلسترول خون، بیماری های گوارشی اشاره کرد.

 همچنین به یاد داشته باشید که مصرف روزانه ماست کم چرب به علت داشتن ویتامین D در خود باعث افزایش تحکیم و استقامت استخوان ها می شود که می تواند طول عمر انسان را افزایش دهد و سلامت جسمانی او را در مقابل امراض عفونی، پوکی استخوان، آرتروز و بیماری های دیگر حفظ کند.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: