کد خبر: ۲۴۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۸ - 2019December 28
هلال احمر رقیب بخش های خصوصی و وزارت بهداشت نیست و فقط در حوزه تامین و توزیع داروهای خاص بیماران و نیازمندان به یاری و کمک آن ها می آییم
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: توانبخشی وظیفه اصلی و حاکمیتی جمعیت هلال احمر است و فعالیت های بخش ارتوپدی فنی در حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی بعنوان اولویت گسترده و تقویت می شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر "بهمن سبحانی" در حاشیه سفر خود به استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ساخت اندام های مصنوعی (ارتز و پروتز) در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر به عنوان مهم ترین و اصلی ترین بخش به شمار می آید، افزود: هر استانی که ظرفیت و توان راه اندازی مرکز فنی ارتوپدی داشته باشد را یاری می کنیم.

وی در حاشیه افتتاحیه ساختمان جدید فضای داروخانه هلال احمر سیرجان با بیان این مطلب که این داروخانه ۳۲ سال سابقه فعالیت دارد و در حال حاضر جهت رفع مشکل صدور پروانه آن تلاش می کنیم، تصریح کرد: هلال احمر رقیب بخش های خصوصی و وزارت بهداشت نیست و فقط در حوزه تامین و توزیع داروهای خاص بیماران و نیازمندان به یاری و کمک آن ها می آییم.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت تامین و توزیع داروهای خاص و کمیاب افزود: دغدغه اصلی جمعیت هلال احمر همراهی وزارت بهداشت در تهیه و توزیع این گونه داروهاست تا مشکل اصلی بیماران حل شود.

سبحانی با اشاره به اینکه بخش های خصوصی و وزارت بهداشت تمایل دارند تا جمعیت هلال احمر در تامین داروهای خاص فعالیت کند، خاطرنشان کرد: توان بخش خصوصی در خرید و سرمایه گذاری لازم برای تامین داروهای خاص که عموما دارای قیمت های بالا و حاشیه سود پائینی هستند و همچنین صرف زمانی طولانی جهت بازگشت مبالغ خریداری شده این داروها از بیمه ها؛ در مقایسه با بخش های دولتی و جمعیت هلال احمر کمتر بوده و این امر باعث می شود تمایل به این موضوع در بخش خصوصی نیز کمتر باشد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در حوزه های خاص درمان مانند مراکز دیالیز نیز آمادگی هرگونه همکاری و حمایت را داریم گفت: در این حوزه نیز آمادگی داریم  به کمک دستگاه های مربوطه بیاییم.

سبحانی با اشاره به بازدیدهای مختلف از مراکز جامع توانبخشی، درمانگاه ها و داروخانه های جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: خوشبختانه استان کرمان در حوزه درمان و توانبخشی در ارائه خدمات خیلی موفق است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان با تغییر و تحول چشمگیر و اساسی در حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی تا کنون خدمات بسیار خوب و ارزنده ای ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: بعضی از مراکز درمانی استان در صدد اجرای طرح های توسعه ای هستند که تجهیزات و اعتبارات لازم را برای این طرح ها تامین خواهیم کرد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در پایان خاطر نشان کرد: داروخانه های جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز با عملکرد بسیار خوب و رضایت بخش در ارائه خدمات و تامین داروهای خاص جز داروخانه های برتر کشور هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: