کد خبر: ۲۴۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۸ - 2019December 22
مصرف کافئین از طریق نوشیدنی ماته یا هر منبع دیگری احتمالا می‌تواند تاثیرات منفی رژیم‌های غذایی حاوی چربی و مواد قندی بالا را کاهش دهد
شفاآنلاین>سلامت>نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد مصرف کافئین احتمالا می‌تواند تاثیر منفی رژیم‌های غذایی سرشار از چربی و مواد قندی را خنثی کند.

به گزارش شفاآنلاین، متخصصان آمریکایی در بررسی‌های اخیر خود دریافتند که کافئین از طریق کاهش ذخیره لیپید در سلول‌های چربی و محدود کردن افزایش وزن و تولید تری‌گلیسیرید می‌تواند تاثیرات منفی رژیم‌های غذایی سرشار از چربی و مواد قندی بر سلامت را خنثی کند.

محققان در این تحقیق نوعی رژیم غذایی<diet> را روی موش‌ها امتحان کردند که شامل ۴۰ درصد چربی، ۴۵ درصد کربوهیدرات و ۱۵ درصد پروتئین بود. همچنین این موش‌ها میزانی از کافئین که برابر با مصرف روزانه چهار فنجان قهوه بود دریافت کردند.

محققان آمریکایی در بررسی‌های خود مشاهده کردند کافئین، انباشت لیپیدها را در سلول‌های چربی به میزان ۲۰ تا ۴۱ درصد کاهش می‌دهد. همچنین در این بررسی مشخص شد موش‌هایی که قهوه گرفته شده از نوشیدنی "ماته" (نوشیدنی سنتی حاوی منابع غنی کافئین در آمریکای جنوبی) را مصرف کرده بودند، نسبت به موش‌های دیگر با ۲۲ درصد انباشت چربی کمتر مواجه شدند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، محققان تاکید کردند: مصرف کافئین از طریق نوشیدنی ماته یا هر منبع دیگری احتمالا می‌تواند تاثیرات منفی رژیم‌های غذایی حاوی چربی و مواد قندی بالا را کاهش دهد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: