کد خبر: ۲۴۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 19
تفاهنامه همکاری میان مدیران و هیات امنای موسسه خیریه محک از کشورمان و مسئولان بیمارستان گاسلینی ایتالیا در حضور سفیر کشور ایتالیا در تهران امضا شد
شفا آنلاین>سلامت>تفاهنامه همکاری میان مدیران و هیات امنای موسسه خیریه محک از کشورمان و مسئولان بیمارستان گاسلینی ایتالیا در حضور سفیر کشور ایتالیا در تهران امضا شد.

به گزارش شفا آنلاین، از باغ سفارت ایتالیا در تهران محل انعقاد این تفاهمنامه ( چهارشنبه شب )‌ دو طرف متعهد به همکاری در زمینه انتقال تجربیات در زمینه حمایت از کودکان سرطانی ،‌ اعزام پزشک و پرستار و همچنین همکاری در بخش تجهیزات پزشکی ویژه کودکان سرطانی شدند.

بیمارستان گاسلینی از پیشرفته ترین مراکز درمانی کودکان در دنیا

بیمارستان گاسلینی در شهر جنوا در ایتالیا یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین مجموعه های پزشکی در بخش کودکان و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در پزشکی در دنیاست .

جوزپه پرونه سفیر رم در تهران در این مراسم ضمن خیر مقدم به پزشکان و هیات امنای موسسه خیریه محک و مسئولان بیمارستان گاسلینی گفت :‌این همکاری نوید کارهای بزرگی را می دهد که ما می توانیم در زمیه حمایت از کودکان سرطانی میان دو کشور بر داریم .

سفیر رم در تهران :‌ امید کودکان به زندگی

وی افزود :‌ ما قرار است به کودکانی کمک کنیم که مشکلاتی در زمینه سلامتی خود دارند . امید این کودکان به زندگی مهمترین وجه همکاری میان دو طرف است .

پرونه موسسه محک را یکی از مهمترین مراکز حمایت از کودکان سرطانی خواند و خاطر نشان کرد :‌این موسسه بسیار نام آشناست و خدمات شایانی به بیماران نیازمند از جمله کودکان سرطانی دارد.

‌ بیمارستان محک دارای امکانات بسیار خوبی در زمینه سلامتی کودکان سرطانی

مرداویژ آل بویه رئیس هیأت امنا و شورای عالی پزشکی موسسه محک در این جلسه با تشکر از سفیر رم در تهران و مسئولان بیمارستان گاسلینی ایتالیا گفت :‌ما خدمات بسیاری در زمینه های مختلف به کودکان سرطانی بطور رایگان می دهیم و خانواده آنها را تحت حمایت خود قرار می دهیم .

وی افزود :‌ بیمارستان محک دارای امکانات بسیار خوبی در زمینه سلامتی کودکان سرطانی می باشد و ما همکاری های مختلفی با بیمارستانهای معتبر خارجی و داخلی داریم که در این زمان هم یک تفاهم دیگر با یکی از معتبرترین مراکز درمانی و پزشکی اروپا و جهان امضا می کنیم .

بیمارستان کودکان GASLINI

  این مؤسسه پزشکی حامی کودکان در سال ۱۹۳۸ در جنوا با اقدام سناتور جروالامو گاسلینی ، که  دخترش در دوران نوزادی درگذشت ، تأسیس شد. گاسلینی می خواست اطمینان حاصل کند که کودکان بر اساس بهترین نوع ممکن درمان شوند.

از زمان تأسیس تاکنون ، این موسسه با داشتن بخش های مخصوص کودکان ، بخشی از دانشگاه جنوا را درون خود قرار داده تا حمایت های ارائه شده از طریق تحقیق و نیز آموزش نسل های جدید پزشکان متخصص کودکان ، پرستاران و تکنسین ها به کودکان بیمار را انجام دهد.

تحقیقات یک هدف استراتژیک در انستیتو

البرتو مارتینی رییس بخش علمی بیمارستان گاسلینی گفت: این انستیتو در سال ۱۹۵۶ به عنوان بیمارستان عمومی و انستیتوی تحقیقاتی کودکان شناخته شد. فعالیت های گاسلینی شامل مراقبت های بهداشتی ، تحقیقات ، آموزشی کودکان و همچنین آموزش مداوم کارکنان بیمارستان می باشد.

وی افزود :‌ تحقیقات یک هدف استراتژیک در انستیتو است و عمدتا اقدامات حماایتی و درمانی با استفاده از نتایج تحقیقات انجام می شود. هماهنگی میان مراقبت های بهداشتی ، تحقیقاتی ، تدریس و آموزش مداوم تضمین کیفیت مراقبت و تعالی خدمات به مراجعان را در پی داشته و ایمنی بیمار ، مدیریت بیمار و خانواده ، خدمات اولیه و مؤثر مراقبت های بهداشتی را ارتقا داده که همه این کارها با در نظر گرفتن جنبه های مدیریتی دقیق تر مانند بهره وری و استفاده مناسب از منابع دنبال می شود.

این پزشک و استاد دانشگاه خاطر نشان کرد :‌با همکاری میان گاسلینی و محک قطعا نتایج بهتری در کمک به درمان بیماران سرطانی خواهیم داشت و این امر را یکی از مهمترین مقاصد حمایت از کودکان بیمار می دانیم و امید داریم پس از چند وقت این همکاری پیشرفته تر شود.

خدمات بیشتر به کودکان سرطانی و خانواده های آنان

دکتر آراسب احمدیان مدیرعامل موسسه محک در این نشست با تشکر از طرف ایتالیایی و سفیر رم در تهران گفت :‌ این امکان فراهم شده تا خدمات بیشتری به کودکان سرطانی و خانواده های آنان بدهیم و دو موسسه قطعا گام های موثری در ارتباط با سلامت کودکان بر خواهند داشت .

وی افزود :‌ موسسه محک همکاری های دیگری با نهادهای داخلی و خارجی دارد و این اقدامات در جهت سلامت کودکان سرطانی انجام می شود و ما حمایت از از این کودکان را وظیفه خود می دانیم.

در انتهای مراسم ضمن تبادل اسناد تفاهمنامه میان دو طرف ،‌لوح سپاس به سفیر ایتالیا در ایران ‌و اعضای هیات امنا و افرادی که در این اقدام نقش مهمی ایفا کردند از سوی موسسه محک اهدا و عکس یادگاری هیات امنای محک با سفیر رم در تهران و نمایندگان بیمارستان گاسلینی گرفته شد.

توسعه ارتباطات زمینه تحریم ها را از میان می برد

در حاشیه مراسم دکتر احمدیان مدیرعامل موسسه محک گفت :‌ امروز یکی از راههای ارتباط میان کشورهای ارتباطات علمی پژوهشی و درمانی می تواند باشد و ما معتقدیم که این ظرفیت ها که دو طرف یعنی موسسه محک و بیمارستان گاسلینی از خود نشان داده اند در زمینه های درمانی و علمی می تواند منجر شود به توسعه ارتباطات شود و این توسعه کاربرد تحریم های امروز را کمتر و از میان می برد  و امید داریم این اقدامات شرایط کشور را در این برهه از زمان بهتر کند.

احمدیان تصریح کرد: محک سازمانی است که از انگیزه والای خدمت به همنوع سرچشمه گرفته و توجه خود را معطوف به بیماری سرطان کودکان در سطح ملی و بین‌المللی در حوزه‌های امور حمایتی، تشخیص و درمان، آموزش و اطلاع‌رسانی و تحقیقات نموده است. این سازمان؛ خیریه، مردم‌نهاد، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و غیردولتی است و با تکیه بر جلب مشارکت‌های اشخاص حقیقی و حقوقی و انواع کمک‌های بشردوستانه ملی و بین‌المللی اعم از نقدی، کالا، خدمات و دانش فنی اداره می‌شود.

مدیرعامل محک افزود :‌ حمایت همه‌جانبه از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده آنان در بخش حمایتی، درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران به صورت یکپارچه و جامع در چارچوب استانداردهای ملی و بین‌المللی و منشور حقوق بیمار با بهره‌مندی از جدیدترین و کارآمدترین روش‌ها و آخرین دستاوردهای علم پزشکی، ایجاد یک مرکز تحقیقات جهت انجام تحقیقات علمی در زمینه بیماری سرطان برای کشف علل بروز بیماری، روش‌های تشخیص، غربالگری، پیشگیری و شیوه‌های نوین درمان، مأموریت این سازمان است. محک با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی می‌کوشد در کاهش نرخ ابتلا به سرطان کودکان در ایران مشارکت نماید.

کسب نشان ویژه لئوناردو و شوالیه از ایتالیا

احمد پورفلاح، عضو هیأت امنای مؤسسه خیریه محک و رییس سابق اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و ایتالیا گفت : ‌ محک نه تنها به سرطان کودکان می‌پردازد بلکه اندیشه والای کمک به همنوع را ترویج می‌نماید. شفافیت، پاسخگویی، قدرشناسی و زیبایی‌شناسی ممتازترین ارزش‌های محک هستند.

وی افزود : محک از یک سو به عنوان یک سازمان چند عملکردی و با دارا بودن تنها بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان در ایران، و از سوی دیگر براساس تعهد و صداقت در ارائه خدمات جامع و یکپارچه در مسیر درمان کودکان مبتلا به سرطان و خانواده ایشان در چارچوب استانداردهای بین‌المللی، یکی از معتمدترین نهادهای خیریه برای نیکوکاران و سازمان‌های بشردوستانه است.

پورفلاح تصریح کرد :‌ محک خود را نسبت به استفاده بهینه از منابع و دستیابی به نتایج قابل اندازه‌گیری مسئول می‌داند. در کنار توجه به توسعه سازمان و رشد منابع جهت پایداری در ارائه خدمات، تأکید بر بهبود مستمر در کارایی و اثربخشی، رویه جاری سازمان است.

عضو هیات امنای محک گفت :‌ موسسه پیش از این از سوی کمیته کیفیت ایتالیایی موسوم به «کمیته لئوناردو» و همچنین موسسه «‌شوالیه» برگزیده و نشان ویژه دریافت کرده است .

‌پورفلاح با اشاره به اینکه برخی روساای دولتهای اروپایی در تهران از جمله رییس جمهوری وقت سوییس از موسسه محک دیدار کرده اند افزود :‌  سرجیو ماتارلا، رییس جمهوری وقت ایتالیا، طی مراسمی ویژه که با حضور تعدادی از اعضای کابینه و ۴۰۰ تن از فعالان اقتصادی ایتالیایی برگزار شد، نشان لئوناردو را به من بعنوان عضو هیأت امنای محک اهدا کرد . و همچنین وی ابراز امیدواری کرد که اهدای این نشان  به ارتقای سطح روابط دو کشور منجر شود.

وی تصریح کرد :‌ اعضای هیأت امنای محک با قبول مسئولیت و فعالیت داوطلبانه در کنار فعالیت حرفه‌ای خود، نمادی از مسئولیت‌پذیری اجتماعی فعالان عرصه‌های تخصصی در کشور هستند که با اندیشه والای این افراد محک در مسیر تعالی گام بر می‌دارد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: