کد خبر: ۲۴۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 19
استعمال سیگار الکتریکی به شکل قابل توجهی موجب افزایش ریسک ابتلا به بیماری های مزمن ریوی نظیر آسم، برونشیت یا انسداد مزمن ریوی می شود
شفاآنلاین>سلامت>به گفته محققان، استعمال سیگار الکتریکی به شکل قابل توجهی موجب افزایش ریسک ابتلا به بیماری های مزمن ریوی نظیر آسم، برونشیت یا انسداد مزمن ریوی می شود.

به گزارش شفاآنلاین، یافته‌ها مبتنی بر پیگیری عادات استعمال دخانیات و سیگار الکتریکی و همچنین تشخیص بیماری‌های ریوی در بالغ بر ۳۲ هزار فرد بزرگسال آمریکایی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ بود. محققان دانشگاه کالیفرنیا این افراد را به مدت ۳ سال تحت نظر داشتند.

آنها دریافتند بین استعمال سیگار الکتریکی و بیماری‌های ریوی ارتباط قوی ای وجود دارد.

همچنین آنها پی بردند افرادی که همزمان سیگار الکتریکی و سیگار تنباکویی استفاده می‌کردند در مقایسه با افرادی که فقط یکی از این دو را استفاده می‌کردند، با ریسک بالاتر ابتلاء به بیماری مزمن ریوی روبرو بودند.

به گفته محققان، مصرف کنندگان سیگارهای الکتریکی ۱.۳ برابر بیشتر با احتمال ابتلاء به بیماری مزمن ریوی روبرو بودند، و این ریسک در افراد استعمال کننده سیگارهای توتونی، ۲.۶ بار بیشتر بود.

«استانتون گلانتز»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «تغییر وضعیت از استعمال سیگارهای سنتی به سیگارهای الکتریکی به شکل قابل توجهی موجب کاهش ریسک بیماری‌های ریوی می‌شود اما افراد بسیار کمی این کار را انجام می‌دهند.»

طبق اعلام محققان، استعمال سیگارهای الکتریکی عامل بستری شدن در بیمارستان و مرگ به دلیل بیماری‌های ریوی است. مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: