کد خبر: ۲۴۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 18
دم‌کرده آويشن همراه عسل براي افرادي که آنفلوآنزا دارند، مي تواند کمک‌کننده باشد و غرغره‌کردن آب و نمک رقيق هم روزي دوبار بسيار موثر است.در صورت عدم آلودگي هوا و ساعت‌هايي که هوا خوب است مثلا قبل از اذان ظهر، پنجره‌هاي خانه را باز کنيد تا هواي تازه وارد منزل شود
شفاآنلاین>سلامت>براي پيشگيري از آنفلوآنزا رعايت بهداشت شخصي و شست‌وشوي مرتب دست‌ها بسيار مهم است و عدم تماس نزديک با فرد مبتلا بايد رعايت شود.

مصرف مايعات زياد در اين ايام توصيه مي‌شود، براي افراد مبتلا به آنفلوآنزا مصرف ميوه‌هايي که سيستم‌ايمني را تقويت مي‌کند و اثر مثبت در پيشگيري و درمان دارد مثل شلغم و سيب را توصيه مي‌کنيم.

دم‌کرده آويشن همراه عسل براي افرادي که آنفلوآنزا دارند، مي تواند کمک‌کننده باشد و غرغره‌کردن آب و نمک رقيق هم روزي دوبار بسيار موثر است.در صورت عدم آلودگي هوا و ساعت‌هايي که هوا خوب است مثلا قبل از اذان ظهر، پنجره‌هاي خانه را باز کنيد تا هواي تازه وارد منزل شود.

کساني که به بيماري<Sickness> آنفلوآنزا مبتلا هستند خصوصا در روزهاي آلوده از مصرف غذاهاي حجيم و سنگين چون لازانيا و کله پاچه پرهيز کنند.به کساني که در گروه‌هاي سني پر خطر هستند مانند سالمندان، کودکان و بيماران قلبي و ريوي اکيدا توصيه مي‌کنيم که تا حدامکان از حضور در اماکن شلوغ در ايام شيوع بيماري آنفلوآنزا و آلودگي هوا خودداري کنند.

افراد آسيب‌پذير و گروه‌هاي پرخطر در روزهاي آلوده حتما از ماسک‌هاي موثر استفاده کنند، در روزهايي که هوا آلوده است، مصرف شربت آبليمو، شربت آب نارنج، شربت تخم بالنگو بسيار مفيد و اثربخش است. 

مصرف غذاهايي مثل ماکاروني، لازانيا، کله‌پاچه، بادمجان، گوشت گاو و انواع فست‌فودها در ايام آلودگي هوا بسيار مضر است و نبايد مصرف شود خصوصا کساني که مجبورند ساعات زيادي را بيرون منزل باشند.

مصرف غذاهاي سبک مانند سوپ سبزيجات و تخم‌مرغ عسلي در روزهاي آلوده مفيد است. مصرف نوشيدني‌هايي چون آب سيب و آب هويچ را در روزهاي آلوده به همه افراد پيشنهاد مي‌دهيم.

 هر چند ويتامين C نقش مهمي در تقويت سيستم ايمني دارد اما پژوهش‌ها نشان مي‌دهند مصرف مکمل ويتامين C کمکي به محافظت از شما در برابر ابتلا به سرماخوردگي يا آنفلوآنزا نمي‌کند. در برخي موارد، نه در همه‌ آنها، ويتامين C به‌عنوان يک روش واحد و مجزا ممکن است به کوتاه‌تر کردن طول مدت بيماري کمک کند، اما توانايي پيشگيري ندارد.آرمان ملی 

دکتر نفیسه حسینی‌یکتا 

نایب‌رئیس انجمن طب سنتی ایران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: