کد خبر: ۲۴۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 18
یکی از کار‌های مهم امدادرسانی به مصدومان در بزرگراه‌های سراسر کشور است به همین دلیل معتقدم که باید عوارض فروش اتوبان‌ها و حتی بزرگراه‌ها به اورژانس اختصاص پیدا کند تا ما بتوانیم خدمات بهتری به مصدومان و حادثه دیدگان ارائه دهیم
شفاآنلاین>سلامت>کولیوند گفت: سازمان اورژانس کشور بر ساخت پد‌های بالگرد روی ساختمان‌های بلند با توافق شهرداری و وزارت راه نظارت می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور، با اشاره به بودجه سال آینده اورژانس، اظهار کرد: بودجه سازمان اورژانس کشور برای به روز رسانی تجهیزات و انجام اقداماتی مانند فوریت‌های پزشکی در کشور  کافی نیست، به مسئولان ذی‌ربط پیشنهاد دادیم که یک درصد پول بلیت هواپیما،  قطار، اتوبوس و به طور کلی ناوگان‌های عمومی را به سازمان اورژانس<Emergency> کشور اختصاص دهند تا با این اعتبار نیاز اورژانس کشور برطرف شود.

افزایش آمبولانس های سراسر کشور

کولیوند تأکید کرد: یکی از کار‌های مهم امدادرسانی به مصدومان در بزرگراه‌های سراسر کشور است به همین دلیل معتقدم که باید عوارض فروش اتوبان‌ها و حتی بزرگراه‌ها به اورژانس اختصاص پیدا کند تا ما بتوانیم خدمات بهتری به مصدومان و حادثه دیدگان ارائه دهیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه و سبک زندگی پایگاه‌های اورژانس کشور باید ارتقا پیدا کنند به همین منظور ما تعداد آمبولانس‌ها را در سراسر کشور به ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسانده‌ایم و به تازگی ۴۰۰ دستگاه آمبولانس ویژه مناطق صعب العبور در سراسر کشور توزیع کرده‌ایم.

او در ادامه افزود: در خصوص احداث پد‌های بالگرد اورژانس با وزارت راه توافقاتی انجام گرفته است تا ساخت پد در ساختمان‌های بلند نظارت اورژانس انجام شود، زیرا برخی از پد‌های ساخته شده از استاندارد لازم برخوردار نیستند و برای فرود بالگرد اورژانس کارایی ندارند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: یکی از معضلات موجود در کلان‌شهر‌ها مسئله امدادرسانی به حادثه‌دیدگان است، زیرا در برخی از نقاط پرتردد به دلیل ترافیک این کار شاید به خوبی انجام نشود که بالگرد اورژانس می‌تواند این مسئله را برطرف کند.

کولیوند اضافه کرد: تولید بالگردهای دید در شب و تجهیزات آن می‌تواند به اورژانس کمک کند، به همین منظور اقدامات خوبی به وسیله هوا نیوز در حال انجام است و امیدوارم که هرچه زودتر نتایج خوبی بدست آید.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: