کد خبر: ۲۴۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 18
رشته علوم اعصاب موقعی پویاتر می شود که همکاران بالینی وارد این حیطه شوند
شفاآنلاین>سلامت>قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با اشاره به اهمیت رشته علوم اعصاب در تشخیص و درمان بیماری ها، گفت: برای پیشرفت در این حوزه، دولت ها باید پول خرج کنند.

به گزارش شفاآنلاین ، شاهین آخوند زاده، صبح چهارشنبه در هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی در مرکز همایش های رازی تهران، افزود: برای تربیت یک دانشجوی PHD در رشته علوم اعصاب، باید حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرد.

وی با اشاره به جایگاه رشته علوم اعصاب<Nerves> ایران در جهان و منطقه، گفت: ایران رتبه ۱۶ مقالات پزشکی در دنیا را دارد اما رشته علوم اعصاب رتبه ۲۱ را دارد که بخشی از این مسئله ناشی از منابع محدود مالی برای هزینه کردن در این رشته است. 

آخوندزاده به رتبه نخست رشته علوم اعصاب ایران در منطقه اشاره کرد و افزود: رتبه دوم را رژیم صهیونیستی دارد که بخشی از مقالات آنها در آمریکا تولید می شود. 

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، بر اهمیت ورود همکاران بالین به تحقیقات رشته علوم اعصاب تاکید کرد و گفت: رشته علوم اعصاب موقعی پویاتر می شود که همکاران بالینی وارد این حیطه شوند. 

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی در تولید مقالات در حوزه علوم اعصاب، افزود: علوم اعصاب، رشته ای است که دولت ها باید پول خرج کنند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: