کد خبر: ۲۴۷۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 18
جو دوسر نیز به دلیل دارا بودن ویتامین‌ها و مواد معدنی که خاصیت آرام‌سازی دارند کیفیت خواب را بهبود می‌دهد. این ماده غذایی منبع طبیعی ملاتونین به حساب می‌آید که تنظیم کننده خواب است
شفاآنلاین>سلامت>کارشناسان سلامت و تغذیه در یک مطالعه جدید بار دیگر تاکید کردند که غذای مصرفی در طول روز بر خواب شبانه تاثیر چشمگیر دارد.

به گزارش شفاآنلاین، محققان اظهار داشتند: غذایی که افراد در طول روز مصرف می‌کنند بر الگوی خواب شبانه آنان تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل لازم است برای برخورداری از خواب بهتر در انتخاب نوع مواد غذایی که در طول روز مصرف می‌کنیم، دقت کافی داشته باشیم.

محققان انگلیسی با تاکید بر اینکه نوع غذای مصرفی می‌تواند بر خواب تاثیر داشته باشد، بیان کردند: در بررسی که به تازگی انجام گرفته مشخص شد از میان ۲۰۵۸ فرد شرکت‌کننده بیش از ۶۵ درصد حداقل سه روز در هفته هنگام برخاستن از خواب احساس خستگی دارند.

در این مطالعه آمده‌ است: گیاهخواری بیشترین تاثیر را بر کیفیت خواب دارد. افراد گیاهخوار به طور میانگین چهار روز در هفته با احساس خستگی از خواب بیدار می‌شوند.

به گفته محققان برخی از مواد غذایی در بهبود کیفیت خواب شبانه موثر هستند. یکی از این مواد غذایی پنیر به ویژه پنیر موزارلاست که منبع غنی از تریپتوفان به حساب می‌آید و در تولید سروتونین و هورمون ملاتونین نقش حیاتی دارد. همچنین کربوهیدرات‌ها باعث می‌شوند میزان تریپتوفان بیشتری در دسترس مغز قرار گیرد.

جو دوسر نیز به دلیل دارا بودن ویتامین‌ها و مواد معدنی که خاصیت آرام‌سازی دارند کیفیت خواب را بهبود می‌دهد. این ماده غذایی منبع طبیعی ملاتونین به حساب می‌آید که تنظیم کننده خواب است.

ماهی آزاد یا سالمون نیز منبع مواد مغذی است که بر هورمون تنظیم کننده خواب سروتونین تاثیر مثبت دارد. این خوراکی منبع غنی از امگا ۳، منیزیم، ویتامین B۶ و تریپتوفان است که در ترشح سروتونین موثر است.

به گزارش شبکه خبری ان‌دی تی‌وی، شیر نیز منبع خوب دیگری از ملاتونین و تریپتوفان به حساب می‌آید.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: