کد خبر: ۲۴۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 17
به طور کلی، بیماری های مختلف سبب می شود که نتایج آزمایش تیروئید موقتا دچار بهم ریختگی شود و در نتیجه فرآیند دارو درمانی که بر اساس نتایج آزمایش ها صورت می گیرد، ممکن است با خطا رو به رو شود
شفاآنلاین>سلامت>دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: بیماران مبتلا به آنفلوانزا یا دیگر بیماری ها، که آزمایش تیروئید انجام داده اند، حتما موضوع را با پزشک غدد خود در میان بگذارند.

به گزارش شفاآنلاین ، فهیمه سهیلی‌پور، افزود: با توجه به شیوع آنفلوانزا در ماه های اخیر، باید افرادی که به صورت دوره ای، انجام آزمایش تیروئید را در برنامه خود دارند، به این موضوع توجه داشته باشند که در صورت ابتلا به آنفلوانزا یا بیماری<Sickness> دیگری، آزمایش خود را به تاخیر بیاندازند.

این فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم کودکان، ادامه داد: به طور کلی، بیماری های مختلف سبب می شود که نتایج آزمایش تیروئید موقتا دچار بهم ریختگی شود و در نتیجه فرآیند دارو درمانی که بر اساس نتایج آزمایش ها صورت می گیرد، ممکن است با خطا رو به رو شود.

سهیلی پور افزود: این موضوع در خصوص همه افراد اعم از کودکان و بزرگسالان صادق است. حتی در رابطه با افرادی که برای یک بار یا برای اولین بار می خواهند آزمایش تیروئید دهند هم حائز اهمیت است.

وی گفت: انجام آزمایش حتی باید تا سپری شدن دوره نقاهت به تاخیر بیافتد تا نتایج آزمایش به دور از انحراف، بتواند به درستی شرایط تیروئید بیماران را نشان دهد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، افزود: بیمارانی که در شرایط ابتلا به آنفلوانزا یا دیگر بیماری ها، آزمایش تیروئید انجام داده اند، حتما باید موضوع را با پزشک غدد خود در میان بگذارند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار