کد خبر: ۲۴۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 13
مادر یکی از ۲ کودک وقتی متوجه وجود قرصی در لابلای بیسکویت می شود با اورژانس تماس گرفته و اورژانس هم به آنها اعلام کرده که فورا کودکان به بیمارستان اعزام شو ند
شفاآنلاین>سلامت> مسئول روابط عمومی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان گفت: شامگاه پنجشنبه پنج کودک در این شهرستان که بیسکویت مسموم مصرف کرده بودند به علت مسمومیت راهی بیمارستان شدند.

به گزارش شفاآنلاین،محمدحسین مقدم روز جمعه افزود: عصر روز گذشته شخصی در مزارستان لاهیجان از توابع رفسنجان اقدام به توزیع خیرات بیسکویت کرده که ۵ کودک از این بیسکویت ها برداشته و خورده اند.

وی تصریح کرد: مادر یکی از ۲ کودک وقتی متوجه وجود قرصی در لابلای بیسکویت می شود با اورژانس تماس گرفته و اورژانس<Emergency> هم به آنها اعلام کرده که فورا کودکان به بیمارستان اعزام شو ند.

مقدم بیان کرد: این خانم وقتی متوجه این موضوع شده به یکی از اقوام خود که ۳ کودک آنها نیز در مزارستان بودند اطلاع داده و آنها نیز کودکان خود را به اورژانس بیمارستان آوردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این ۵ کودک به صورت سرپایی مداوا شدند و در حال حاضر حال عمومی آنها مساعد است.

مسئول روابط عمومی بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان خاطرنشان کرد: این قرص به آزمایشگاه بیمارستان جهت تحقیق و بررسی  بیشتر موضوع ارسال شده است .

براساس این گزارش روز گذشته نیز  رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کرمان از مسمومیت هفت کودک در استان کرمان به دلیل مصرف کیک و کلوچه حاوی نوعی قرص خبر داده بود.

سید محمد صابری گفته بود که  سه کودک مسموم شده در شهرستان بافت و چهار کودک در شهر کرمان به بیمارستان افضلی پور بعد از مصرف کیک حاوی قرص به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی اظهار داشت: موارد مسموم شده در استان کرمان را کودکان تشکیل می دهند و این افراد بیشتر با خواب آلودگی و مسمومیت خفیف به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کرمان تصریح کرد: موارد مسموم شده با کیک حاوی قرص بعد از انجام اقدامات درمانی سرپایی با حال عمومی مساعد از بیمارستان ترخیص شدند.

وی تاکید کرد: کیک و کلوچه هایی که توسط والدین کودکان به مراکز درمانی آورده شده با برندهای مختلف و باز بوده و نمی توان در این مورد نظر داد.

 مدیر حوادث و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از همشهریان درخواست کرد قبل از استفاده از اینگونه مواد خوراکی بسته بندی شده، از سلامت کامل محصول و محتویات بسته بندی شده آن، اطمینان حاصل کنند. 

صابری  به صاحبان فروشگاه ها و مراکز عرضه کننده مواد خوراکی و آشامیدنی، توصیه کرد : مواد خوراکی و آشامیدنی را مستقیماً از کارخانجات و نمایندگی های مجاز و شرکت های توزیع کننده معتبر، تأمین و عرضه کنند.

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه افزود؛ بازرسان حوزه غذا و دارو و همچنین کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی استان، ضمن بازدید از کارخانجات و مراکز عرضه کننده مواد خوراکی، بر روند تولید و توزیع محصولات خوراکی نظارت کامل داشته و گروههای مربوطه، تدابیر  لازم را در این زمینه به عمل می آورند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: