کد خبر: ۲۴۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 12
بودجه حوزه بهداشت و درمان کشور امسال ۶۵۰ هزار میلیارد بود که تلاش داریم با افزایشی ۲۰ درصدی آنرا به ۹۵۰ هزار میلیارد ریال برسانیم
شفا آنلاین>سلامت> نایب‌رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه حوزه بهداشت و درمان کشور امسال ۶۵۰ هزار میلیارد بود که تلاش داریم با افزایشی ۲۰ درصدی آنرا به ۹۵۰ هزار میلیارد ریال برسانیم.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمدحسین قربانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان اظهار داشت: البته افزایش بودجه این حوزه در لایحه ارائه شده دولت ۱۵ درصد پیش بینی شده که کمیسیون بهداشت و درمان مصمم است در کمیسیون تلفیق این افزایش را به ۲۰ درصد برساند.

وی محل تامین این اختلاف بودجه را از محل درآمدهای مالیاتی، فروش دخانیات و دیگر کالاهای آسیب رسان برشمرد.

قربانی افزود: سیاست طرح تحول سلامت، تحولی در این بخش ایجاد کرده که موجب توزیع عادلانه منابع در مناطق محروم شده است چون قاطبه این منابع در سال گذشته، ۳۵۰ هزار میلیارد ریال از درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت و بیمارستان ها بوده است.

نایب‌ رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در باره کمبود پزشک نیز گفت: ما هنوز نتوانسته ایم کمبود پزشک در مناطق محروم را جبران کنیم و یکی از افتخارات این کمیسیون در زمینه رفع کمبود پزشک، علی الخصوص نیروهای متخصص، افزایش ۳۰ درصدی نیروها برای رشته پزشکی بوده است.

قربانی افزود: این پزشکان متعهد هستند ۳ برابر زمان تحصیل در مناطق محروم خدمت کنند و چون وارد بازار کار می شوند در ۳ سال آینده نه تنها کمبود نیروی انسانی متخصص در این بخش نخواهیم داشت بلکه حتی با مازاد نیرو هم مواجه خواهیم شد.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که از دیروز برای سرکشی از حوزه بهداشت و درمان خراسان شمالی به این استان سفر کرده بودند امروز به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، از بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی، کلینیک ویژه و مجتمع آموزش سلامت شیروان بازدید کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: