کد خبر: ۲۴۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 12
سپتامبر گذشته در سازمان ملل متحد، رهبران جهان اعلامیه سیاسی بلند پروازانه ای در مورد پوشش سلامت جهانی را تصویب کردند که سلامت را به عنوان حقوق بشر مورد تایید قرار داد
شفا آنلاین>سلامت>دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین‌المللی پوشش سلامت، گفت غیر قابل قبول و ناعادلانه است که نیمی از جمعیت جهان هنوز به خدمات ضروری سلامت دسترسی ندارند و هر ساله ۱۰۰ میلیون نفر به دلیل هزینه مراقبت‌های سلامت دچار فقر شدید می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین،  آنتوتیو گوترش به مناسبت  ۱۲ دسامبر / ۲۱ آذر ماه روز بین المللی پوشش سلامت در پیامی عنوان کرد: سپتامبر گذشته در سازمان ملل متحد، رهبران جهان اعلامیه سیاسی بلند پروازانه ای در مورد پوشش سلامت جهانی را تصویب کردند که سلامت را به عنوان حقوق بشر مورد تایید قرار داد. این توافق دستاوردی چشم گیر است که طی دهه آینده باعث پیشرفت در دستور کار ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار خواهد شد.

در این روز بین المللی پوشش جهانی سلامت، اینجانب رهبران را فرا می‌خوانم تا به قول های خود پایبند باشند و تضمین نمایند سلامت برای همه واقعیتی برای هرفرد در همه جا است.

وی با تاکید بر این که «پوشش سلامت افراد هرگز نباید به ثروت یا محل زندگی آنان بستگی داشته باشد»، گفت: در حالی که تعداد افرادی که به خدمات بهداشتی و درمنی دسترسی پیدا می کنند از گذشته بیشتر است، هوز هم تعداد بسیاری از افراد از این خدمات محروم هستند. غیرقابل قبول و ناعادلانه است که نیمی از جمعیت جهان هنوز فاقد دسترسی به آن خدمات ضروری بوده و هر ساله ۱۰۰ میلیون نفر به دلیل هزینه های مراقبت های سلامت دچار فقر شدید می شوند.

در مسیر سلامتی برای همه ، باید نیازهای آسیب پذیرترین افراد و کسانی که کمترین دسترسی به خدمات سلامت دارند را از طریق سرمایه گذاری فزاینده عمومی در نظام های مراقبت سلامت تاب آور از جمله برای نیازهای سلامت روانی، در اولویت قرار دهیم. همچنین باید اهمیت آلودگی و بحران اقلیمی در خصوص سلامت و نظام های مراقب های سلامت را شناسیایی کرد.

گوترش در پایان افزود: پوشش سلامت جهانی مکملی برای تحقق آرمان های توسعه پایدار است، یعنی برنامه کار ما جهت آینده ای بهتر برای مردم و سیاره زمین. در این روز بین المللی، بیایید تعهد خود به سلامت برای همه را به عنوان سرمایه گذاری برای بشریت، رفاه و کامیابی دوباره مورد تاکید قرار دهیم .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: