کد خبر: ۲۴۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 11
در این بررسی آمده‌ است: افرادی با سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت نوع دو می‌توانند با حفظ وزن متعادل، خود را در برابر خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ مصون سازند
شفا آنلاین>سلامت>نتایج یک مطالعه پزشکی تازه تاکید می‌کند که کاهش وزن، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را حدود ۳۷ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین، در این بررسی آمده‌ است: افرادی با سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت نوع دو می‌توانند با حفظ وزن متعادل، خود را در برابر خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ مصون سازند.

گروهی از محققان بین‌المللی که در حوزه بیماری‌های دیابت و قلبی-عروقی فعالیت دارند، دریافتند به ازای هر یک کیلوگرم بر مترمربع کاهش شاخص توده بدنی (BMI) در افرادی که اضافه وزن ندارند می‌توان خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۳۷ درصد کاهش داد.

یافته‌های بدست آمده حاکی از آن است که تمامی افراد می‌توانند از طریق کاهش وزن از خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ بکاهند.

سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت نوع ۲ فاکتور خطرزایی به حساب می‌آید اما سبک زندگی ناسالم از جمله رژیم غذایی نامطلوب و عدم فعالیت بدنی می‌تواند در عین حال فرد را در معرض مقاومت انسولینی قرار دهد.

به گفته محققان دیابت نوع ۲ با شاخص توده بدنی بالا، سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری و فاکتورهای خطرزای ژنتیکی مرتبط است. با این حال حفظ وزن مناسب می‌تواند تاثیر قابل توجهی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری داشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: