کد خبر: ۲۴۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 05
در سال‌های اخیر از طریق اعتیاد تزریقی کاهش یافته است و اطلاعات نشان می‌دهد ابتلا از روش‌های دیگر با افزایش مواجه بوده است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: داروهای کنترل بیماری ایدز، بر اساس استانداردها وارد کشور مى‌شود و کیفیت این داروها مورد تایید وزارت بهداشت است.

به گزارش شفا آنلاین، پروین افسر کازرونی، رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت در برنامه رادیویی تهران کلینیک رادیو تهران با بیان اینکه از سال ۶۵ تا سال ۹۸ شصت درصد از مبتلایان به ایدز از طریق اعتیاد تزریقی به این بیماری شده‌اند گفت: در سال‌های اخیر از طریق اعتیاد تزریقی کاهش یافته است و اطلاعات نشان می‌دهد ابتلا از روش‌های دیگر با افزایش مواجه بوده است.

کازرونی در رابطه با تحریم‌ها و کیفیت داروهای مبتلایان به ایدز گفت: داروها بر اساس استانداردها وارد کشور مى‌شود و کیفیت این داروها مورد تایید وزارت بهداشت است.

وی در رابطه با ازدواج افراد دارای ایدز گفت: ویروس در بدن فردی که دارو مصرف مى‌کند به مرور زمان کاهش پیدا کرده و قابلیت انتقال را ندارد، حتی در گذشته که تاثیر داروها زیاد نبود با پیشگیری‌ها و رعایت نکات بهداشتی این بیماری غیر قابل انتقال بود.

وی افزود: بی‌اطلاعی مبتلایان دلیل مهمی برای عدم مراجعه آنها به مراکز درمانی به‌شمار می‌رود به دلیل اینکه حدود ۶۳ درصد مبتلایان از بیماری خود اطلاع ندارند.

کازرونی افزود: هموطنان برای اطلاع از آدرس تمام مراکز مشاوره و اطلاعات در رابطه با ویروس hiv می‌توانند به سایت Hiv-sti.ir مراجعه کنند.

وی کازرونی در پایان در مورد اتفاقات روستای چنار محمودی و شیوع ایدز در آنجا گفت: همه کسانی که بیماری آن‌ها تشخیص داده شد، تحت درمان و مراقبت هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: