کد خبر: ۲۴۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019December 02
موضوع ساختمان های عاری از دخانیات با حمایت وزارت بهداشت و تاییدیه ریاست جمهوری، می تواند در راستای اجرای قانون منع دخانیات موثر باشد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات، گفت: موضوع ساختمان های عاری از دخانیات با حمایت وزارت بهداشت و تاییدیه ریاست جمهوری، می تواند در راستای اجرای قانون منع دخانیات موثر باشد.

به گزارش شفا آنلاین، جلسه‌ دانشگاه عاری از دخانیات، با حضور عبدالرحمن رستمیان معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بهزاد ولی زاده رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات، آرش نیک خلق، مسئول درمانگاه نیکوتین مرکز ملی مطالعات اعتیاد، فاطمه بهبویه کارشناس دبیرخانه ستادکشوری کنترل دخانیات، حسن برکتی مدیر مؤلفه های اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران، الهام الهی کارشناس همکاری های بین بخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و زهرا اسلامی نیا کارشناس فرهنگ سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

در ابتدا، معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: وظیفه نظام سلامت در حفاظت از افراد در برابر تماس با دود محیطی دخانیات این است که برای پیشگیری و ترک دخانیات افراد شرایطی را فراهم نماید و با پیام های مثبت روند را تسهیل نمائیم.

رستمیان افزود: دانشگاه ها  باید در تمام ابعاد سلامت جامعه ورود کنند، در بیمارستان امام خمینی (ره ) ساختمان ولیعصر به عنوان پایلوت در دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای بیمارستان اعلام آمادگی کرده است که اجرای این طرح باعث کاهش تفاضای مصرف دخانیات شده است و با پیشگیری از مصرف سیگار می توان بر هزینه های درمانی و مرگ های ناشی از بیماری هایی که از مصرف دخانیات سرچشمه می گیرد و عامل اصلی مرگ و میرها می شود کاست.

در ادامه رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات، گفت: همت خالصانه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران در طرح دانشگاه عاری از دخانیات ستودنی است و دبیرخانه ستاد وزارت بهداشت به تنهایی و بدون حمایت سایر دستگاه ها به جایی نمی رسد و مصوبات ستاد با همکاری دانشگاه ها، قابل اجرا خواهد شد.

ولی زاده افزود: بحث ساختمان های عاری از دخانیات با حمایت وزارت بهداشت و تاییدیه ریاست جمهوری، ابزار کار قوی برای پیش بردن این طرح را ایجاب کرده است که فعالیت های ترویجی برای اجرای قانون منع دخانیات را بیشتر به اطلاع مردم جامعه می رساند.

وی گفت: با توجه به ظرفیت های استانی که الگوی خوبی برای گسترش این مهم است، طرح مبارزه با استعمال دخانیات را کشوری خواهیم کرد و در این زمینه از سازمان های مردم نهاد حمایت می طلبیم که برنامه عملیاتی داخلی و بیرونی در کاهش توزیع و تقاضا ایجاد شود.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات، افزود: به صورت پیشنهادی شهر قم را به عنوان شهر عاری از دخانیات انتخاب کردیم و با هیئتی از مراجع قم جلسه گذاشتیم، موافقت تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) را گرفتیم که از شعاع هزار متری حرم مطهر، عاری از دخانیات باشد که با حمایت شهردار قم این پروژه اجرا گردید و مقرر شد تمام ظرفیت های موجود در شهر را برای اجرای این طرح در اختیار ما قرار دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: