کد خبر: ۲۴۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 29
بیش از ۱۵۰ خودروی امدادی و پشتیبانی سازمان اورژانس کشور در این حادثه آسیب دیدند، طوری که بسیاری از آنها ممکن است به طور کلی از چرخه عملیاتی خارج شوند همچنینذ بیش از ۴۰ پایگاه اورژانس مورد حمله قرار گرفت و در آتش سوخت
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: بیش از ۱۵۰ خودروی امدادی و پشتیبانی سازمان اورژانس کشور در این اغتشاشات آسیب دیدند.

به گزارش شفاآنلاین،کیانوش جهان پور مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، اظهار کرد: متاسفانه رفتار ناپسند و زشتی که در اعتراضات و به دنبال آن اغتشاشات هفته گذشته مشاهده شد، حمله به ناوگان اورژانس<Emergency> و مراکز و پایگاه های فوریت های پزشکی بود  و به هر حال علاوه بر اختلالی که در امر انتقال و امداد رسانی به مصدومین مجروحین و برخی از شهرها ایجاد کرد، موضوع آسیب و اموال عمومی را هم به دنبال داشت.

بیش از ۴۰ پایگاه اورژانس مورد حمله قرار گرفت

جهان پور بیان کرد: بیش از ۱۵۰ خودروی امدادی و پشتیبانی سازمان اورژانس کشور در این حادثه آسیب دیدند، طوری که بسیاری از آنها ممکن است به طور کلی از چرخه عملیاتی خارج شوند همچنینذ بیش از ۴۰ پایگاه اورژانس مورد حمله قرار گرفت و در آتش سوخت.

مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت تصریح کرد: ده‌ها دستگاه ونتیلاتور پرتابل، مانیتور و تجهیزات پزشکی در این رفتارهای زشت و هجمه‌های ناجوانمردانه آسیب دید و بدتر از همه اینکه بیش از ۱۵ نفر از همکاران ما در سازمان اورژانس  که مشغول خدمت رسانی و امدادرسانی به عزیزمان بودند، مورد آسیب وضرب و جرح قرار گرفتند که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

خسارت ۶۰ میلیاردی به ناوگان اورژانس کشور

جهان پور با بیان اینکه برآوردهای اولیه این است که  بین ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان خسار به ناوگان اورژانس کشور و پایگاه‌های اورژانس کشور وارد شده است، گفت:  این رفتارها مسبوق به سابقه نبود و در اعتراضات و اغتشاشات موردی در سال‌های گذشته شاهد این چنین مواردی نبودیم و موضوع از این منظر قابل تحمل است.

مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت ادامه داد: این هزینه‌ها بر بودجه عمومی کشور و منابع نظام سلامت وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور  وارد خواهد شد و در نهایت این هزینه ها از منابع عمومی بیت المال مسلمین و مردم عزیزمان صرف می شود.

 جهان پور گفت: هیچ وقت شاهد حمله به کاروان اورژانس به ناوگان اورژانس و پرسنل اورژانس در گذشته نبودیم که طبعاً موضوع قابل تامل و بررسی است، اینکه واقعاً چه موضوعی و چه خطی دنبال می‌شد و چه دست هایی در کار بود که مانع از انتقال مصدومان و مجروحان می شد قابل رسیدگی است اما در حوزه ماموریت و صلاحیت ما نیست و دستگاه‌های انتظامی امنیتی و قضایی قطعاً این موضوع را دنبال خواهند کرد و موضوع مورد بررسی و مداقه بیشتری قرار خواهند گرفت.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: