کد خبر: ۲۴۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 28
آنفلوآنزا بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است، ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد انسانی از طریق ترشحات آلوده منتقل می‌شود بنابراین بایستی از تماس دست با چشم و بینی خود خودداری شود
شفاآنلاین>سلامت> با شروع فصل سرما شمار مبتلایان به آنفولانزا در گیلان افزایش یافته و شنیده ها حاکی از فوت شش نفر در استان است .

به گزارش شفاآنلاین،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان اظهار داشت: یکهزار و 778 نفر در گیلان از ابتدای امسال تاکنون مبتلا به آنفولانزا شده و تحت درمان قرار گرفته اند.

فردین مهرابیان افزود:  آنفلوآنزا بیماری ویروسی و واگیر دارست که می تواند در موارد شدید فرد را به کام مرگ بکشاند متاسفانه بسیاری موارد آنفلوآنزا با سرماخوردگی اشتباه گرفته می شود، بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت؛ در هر دقیقه یک نفر ممکن است به آنفلوانزا مبتلا شود و مصرف نابجای آنتی بیوتیک و ایجاد مقاومت میکروبی در بدن افراد نیز می تواند عوارض این بیماری را تشدید کند.

وی با بیان این که  ابتلا به آنفولانزا برای بیماران قلبی، دیابتی، تنفسی، سالمندان، کودکان، زنان باردار، دیالیزی و بیماران دچار نقص سیستم ایمنی خطرساز است به مردم توصیه کرد با رعایت نکات بهداشتی، برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا اقدام کنند.

وی تب ناگهانی با درجه بالا، سردرد و بدن درد ، در برخی موارد  اختلالات گوارشی، اسهال و استفراغ، دل درد، لرز ، تعرق شدید و گلو درد را از علایم این بیماری عنوان و  بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از آنفلوآنزا  تاکید کرد.

مهرابیان با تاکید بر این که مبتلایان به آنفلوآنزا بایستی از خود درمانی پرهیز کنند، تصریح کرد: مبتلایان به بیماری آنفلوآنزا بایستی حتما تحت نظر پزشک درمان شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطرنشان کرد:شهروندان بایستی با رعایت مسائل بهداشتی به ویژه در فضاهای عمومی، از انتقال ویروس آنفلوآنزا جلوگیری کنند.

 شستن مرتب دست‌ها، نگه داشتن دهان و بینی با دستمال در مواقع عطسه و انداختن دستمال آلوده داخل سطل زباله در جلوگیری از انتقال ویروس آنفلوآنزا موثر است.

وی با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون، یک هزار و ۷۷۸ نفر در گیلان به بیماری آنفلوآنزا مبتلا شده و تحت درمان قرار گرفتند، خاطر نشان کرد: داروی این بیماری به نام تامیفلو به انداز کافی در استان موجود است.

*آنفولانزا چیست و چه باید کرد

با شروع فصل سرما بیماری های تنفسی از جمله آنفلوآنزا افزایش می یابد، بنابراین رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از این بیماری ضروری و حائز اهمیت است.

آنفلوآنزا بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است، ویروس بیماری آنفلوانزای فوق حاد انسانی از طریق ترشحات آلوده منتقل می‌شود بنابراین بایستی از تماس دست با چشم و بینی خود خودداری شود.

علائم آنفلوآنزا کمی متفاوت با سرماخوردگی است و شامل اسهال، تهوع، احساس ضعف و سرما نیز می شود، آنفلوآنزا در گروه های آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان، زنان باردار، افراد مبتلا به مشکلات تنفسی و بیماران با نقص ایمنی ممکن است همراه با خطراتی باشد، ابتلا به آنفلوآنزا در خردسالان علاوه بر تهدید حیات، اثرات بسیار نامطلوبی بر رشد و تکامل آنها دارد.

افراد بالای ۶۵ سال سن، زنان باردار، بیماران ریوی و قلبی، مبتلایان به سرطان که تحت درمان قرار دارند، افراد دچار نارسایی کبد و کلیه و دیابتی ها بیشتر در معرض ابتلا به ویروس آنفلوآنزا هستند.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: