کد خبر: ۲۴۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 28
نارنج و لیمو از دیگر بوگیر‌های یخچال هستند برای استفاده از این مرکبات باید لیمو و نارنج را برش داده و در طبقات یخچال قرار دهید
شفاآنلاین>اجتماعی>بوی نامطبوع یخچال و فریزر برای افراد بسیار آزار دهنده است اما با چند ترفند ساده خانگی به راحتی می‌توان آن را از بین برد.

به گزارش شفاآنلاین، بسیاری از بانوان از بوی بد یخچال و فریزر خود رنج می‌برند و به دنبال راه‌هایی هستند تا از بوی نامطبوع ایجاد شده در یخچال جلوگیری کنند، در ادامه این مطلب شما را با دلایل بوی بد یخچال و موادی که باعث رفع و پیشگیری از آن می‌شوند آشنا می‌کنیم.

بوی بد یخچال و فریزر

بوی بد یخچال‌ها ممکن است دلایل مختلفی همچون قرار دادن صیفی جات بودار (سیر و پیاز)، خرابی یخچال و فریزر و نگه داشتن طولانی مدت مواد غذایی در این وسایل باشد. در این گزارش با موادی که باعث رفع بوی بد یخچال‌ و فریزر می‌شوند آشنا می‌شوید.

سس مایونز

گاهی اوقات بوی یخچال‌ به این علت است که مواد غذایی به لاستیک درب فریزر و یخچال‌ می‌چسبند در این هنگام می‌توان از سس مایونز‌ کمک گرفت. محلی که مواد غذایی چسبیده را مرطوب و پس از چند دقیقه این محل را پاک کنید.

وانیل و اسانس آن

یکی از بوگیر‌های طبیعی وانیل و یا اسانس آن است. وانیل یا اسانس آن را به پنبه یا دستمال آغشته کرده و در گوشه‌ای از یخچال و فریزر خود قرار دهید.

گوجه فرنگی و سرکه

یکی دیگر از روش‌های رفع بوی بد یخچال آب گوجه فرنگی است. در ابتدا باید تمام مواد داخل یخچال را خارج و سپس آب گوجه فرنگی را در طبقات یخچال بریزید و تمیز کنید. سپس با آب ولرم طبقات آن را بشویید. ممکن است بوی بد به حدی باشد که برطرف نشود. در این صورت یخچال را با پارچه آغشته به سرکه و گوجه له شده تمیز کنید.

آب نارنج یا آبلیمو

نارنج و لیمو از دیگر بوگیر‌های یخچال هستند برای استفاده از این مرکبات باید لیمو و نارنج را برش داده و در طبقات یخچال قرار دهید در صورت نبود این میوه‌ها می‌توانید از آب آن‌ها نیز استفاده کنید به صورتی که آب نارنج و آبلیمو را با پارچه و دستمال با پنبه آغشته کرده و با آن طبقات یخچال و فریزر خود را تمیز کنید. لازم به ذکر است نوع لیمو فرقی ندارد.

ذغال

یکی از مهمترین موادی که باعث از بین رفتن بوی یخچال و فریزر شما می‌شود ذغال سیاه است. برای مصرف ذغال سیاه باید آن را در یک پارچه توری یا پارچه بسیار نازک بپیچید و در گوشه فریزر خود قرار دهید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: