کد خبر: ۲۴۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 28
آب ویتامینه تولیدشده فاقد مواد افزودنی است؛ از این رو اثرات آن برای بدن بیشتر است، به گونه‌ای که با مقدار کم جذب بالایی دارد و می‌توان ویتامین‌های روزانه را دریافت کرد
شفاآنلاین>سلامت>محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید آب حاوی ویتامین و امگاها شدند و می‌توان به جای مصرف قرص‌های ویتامین و مکمل‌ها، با مصرف آن ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین کرد.

به گزارش شفاآنلاین، میثم عراقی از محققان این طرح با اشاره به تولید آب ویتامین گفت: برخی از ویتامین‌ها در داخل چربی<Fat> و برخی از آنها در آب حل می‌شوند، پروتئین‌هایی که در داخل چربی حل می‌شوند، کمتر به بدن می‌رسند؛ از این رو بسیاری از افراد با کمبود ویتامین‌هایی چون D و E‌ مواجه هستند؛ چرا که این گروه از ویتامین‌ها کمتر به بدن می‌رسند.

وی ادامه داد: بر این اساس ما با بهره‌مندی از فناوری جدیدی توانستیم همره با این ویتامین‌ها، امگا ۳، ۶ و ۹ را داخل آب به صورت نانو پایدار کنیم. این امر مصرف ویتامین‌ها را برای مصرف کننده راحت‌تر می‌کند.

عراقی با تاکید بر اینکه آب ویتامینه تولیدشده مزه خاصی ندارد و می‌توان به آن طعم اضافه کرد، خاطر نشان کرد: آب ویتامینه تولیدشده فاقد مواد افزودنی است؛ از این رو اثرات آن برای بدن بیشتر است، به گونه‌ای که با مقدار کم جذب بالایی دارد و می‌توان ویتامین‌های روزانه را دریافت کرد.

این محقق آب تولید شده را حاوی گروه ویتامین‌های C و B  و الکترولیت‌ها دانست و یادآور شد: سایر مواد امولسیونی در داخل این محصول نانو است. زمانی که روغن وارد آب می‌شود، تشکیل قطره می‌دهد و ما در این طرح سایز قطرات را به سایز نانو رساندیم. این امر پایداری روغن در آب را افزایش داد، ضمن آنکه مدت زمان بیشتری در آب دوام خواهد داشت.

عراقی، استفاده از فناوری جلوگیری از اکسید شدن و جذب راحت‌تر ویتامین‌ها را از دیگر مزایای بهره‌مندی از فناوری نانو در این محصول ذکر کرد.

این محقق، پایداری خواص این آب را ۶ ماه ذکر کرد و گفت: ما دو نوع مصرف به عنوان "مکمل" و "آب حاوی ویتامین برای اقشاری خاص" مانند ورزشکاران را برای آن پیش‌بینی کردیم. مقادیر ویتامین آن بر اساس سفارش مشتری قابل تغییر خواهد بود.

عراقی از تجاری‌سازی این محصول در کره جنوبی خبر داد و یادآور شد: قرار است این محصول تحت لیسانس در این کشور به تولید برسد. علاوه بر آن با کشورهای ترکیه و چین مذاکراتی را برای تجاری‌سازی در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اقدامات این شرکت برای تولید این محصول در ایران، با تاکید بر اینکه خط تولید آن راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: برای این منظور در حال احذ مجوزهای آن برای تولید انبوه هستیم.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: