کد خبر: ۲۴۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 27
در بازه زمانی کوتاه مدت باید طرح قاصدک برچیده و کارانه از اضافه کار تفکیک شود و در بلند مدت باید طرح فی فور سرویس اصلاح شود، زیرا بازتوزیع آن ناعادلانه و تبعیض آمیز است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: تغییر نظام پرداخت در دو بازه زمانی فوری و بلند مدت باید پیگیری شود. در بازه زمانی کوتاه مدت باید طرح قاصدک برچیده و کارانه از اضافه کار تفکیک شود و در بلند مدت باید طرح فی فور سرویس اصلاح شود، زیرا بازتوزیع آن ناعادلانه و تبعیض آمیز است.

به گزارش شفا آنلاین، محمد میرزابیگی افزود: پرستاران به دنبال حقوق واقعی خود هستند، بنابراین در دوره پنجم باید به دور از حواشی به مسائل ضروری و رفع موانع خدمتی جامعه پرستاری بپردازند. سازمان نظام پرستاری می تواند از طریق ابزارهای نرم همانند مجلس و جلب نظر مسئولان رده بالای کشور در جهت پیشبرد اهداف خود گام بردارد. سازمان نظام پرستاری کشور توانسته در این مدت با رایزنی های که با توجه به سیاست های کلان این دوره دارد، نتایج مثبتی را در برخی مسائل کسب کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: استخدام نیرو یکی  از مباحث مهمی بود که توانستیم طی رایزنی های صورت گرفته این موضوع را پیگیری نماییم و اولویت این استخدام ها تغییر و تبدیل وضعیت پرستاران شاغل در مراکز درمانی بود.

وی بیان کرد: بودجه رسمی سازمان های بیمه گر در یک دهه گذشته ۱۵ برابر افزایش داشته است. با توجه به این مهم کارانه پرستاران یک سوم شده و عقب ماندگی کارانه ها به ۱۶ ماه رسیده که نارضایتی را در بین پرسنل، پرستاران، مدیریت و پزشکان ایجاد کرده است.

میرزابیگی گفت: جامعه پرستاری می تواند عَلَم تغییر در نظام پرداخت را در دست گیرند. جامعه پرستاری به ادبیات و گفتمان جدید نیاز دارد و با استفاده از توانمندی های پرستاری می توان به نفع بیمه ها، دولت، مردم، مراکز درمانی و پرستاران گام برداشت، بنابراین نوع گفتمان باید از درخواست مطالبات به رفع موانع خدمتی تغییر یابد و گفتمان رقابتی از مراکز درمانی برچیده شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری اظهار داشت: مراکز مراقبت در منزل باید در جامعه بسط و گسترش یابد. چندین بیماری وجود دارد که اگر در مراکز درمانی نیز نباشند، خدمات مراقبتی را در منازل می توانند دریافت کنند، اما این مهم به شرطی اجرایی می شود که تحت پوشش بیمه ای قرار گیرد تا کیفیت ارائه خدمات افزایش یابد و همچنین کاهش قیمت ها را به همراه داشته باشد.

وی افزود: پرستاران شاغل در بخش دولتی باید فعالیت هایی در جهت افزایش حقوق آنها صورت پذیرد. سازمان نظام پرستاری در صدد راه اندازی کمیته نظام پرداخت و دستمزد بوده و از شورای عالی و هیات مدیره های نظام پرستاری که توانمندی‌هایی در این عرصه دارند نیز برای تقویت این کمیته دعوت خواهد شد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: بخش حقوقی هیات مدیره های نظام پرستاری و مراکز درمانی باید پویاتر ظاهر شوند. در این دوره به دنبال تقویت بخش حقوقی خواهیم بود و دوره های آموزشی نیز برای نمایندگان هیات های بدوی و تجدید نظر نیز برگزار خواهیم کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: