کد خبر: ۲۴۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019November 27
این مکانیزم سیستم ایمنی، امکان استمرار رابطه همزیستی با میکروب‌های عادی پوست و همچنین دفاع در برابر باکتری‌های مضر را به طور همزمان تضمین می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>محققان دانشگاه کالیفرنیا، سن‌فرانسیسکو با آزمایش روی موش‌ها مکانیزمی را در سیستم ایمنی شناسایی کردند که در سال‌های ابتدایی زندگی به عنوان یک فیلتر در برابر باکتری‌های بی‌خطر و مضر پوست عمل می‌کند.  

به گزارش شفا آنلاین، این مکانیزم سیستم ایمنی، امکان استمرار رابطه همزیستی با میکروب‌های عادی پوست و همچنین دفاع در برابر باکتری‌های مضر را به طور همزمان تضمین می‌کند.

از سال‌ها قبل مشخص شد که سیستم ایمنی بدن در سال‌های ابتدای زندگی نحوه شناسایی سلول‌های بدن و اجتناب از حمله به آن‌ها را فرا می‌گیرد؛ اما تا کنون تقریبا هیچ اطلاعی از نحوه تشخیص باکتری‌های مضر و مفید توسط سیستم ایمنی به دست نیامده است.

در این تحقیقات مشخص شد بر خلاف تصور پیشین، سیستم ایمنی بدن در دوران نوزادی دارای ظرفیت‌ها و ویژگی‌های قابل توجهی از جمله توانایی پذیرش باکتری‌های هم‌غذا به عنوان بخشی از از ساختار پیچیده حیات بدن است.

محققان نشان دادند این نوع پذیرش، در مورد تمام انواع باکتری‌ها وجود ندارد و سیستم ایمنی از همان ابتدای حیات قادر است باکتری‌های مضر و مفید را از یکدیگر تفکیک کند و واکنش‌های متفاوتی نسبت به آن‌ها نشان دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: